انواع شیرآلات صنعتی و کاربرد آن ها | kasrasaran

نشیمنگاه سطح داخلی بدنه است که با دیسک تماس پیدا می‌کند تا یک مهر و موم ضد نشتی ایجاد کند. تنها زمانی که شیر بسته است، دیسک در صورت حرکت خطی یا چرخش روی یک لولا یا بند، با صندلی تماس می گیرد. صندلی در دیسک های چرخان همیشه با دیسک در تماس است، اگرچه ناحیه تماس با چرخش دیسک تغییر می کند. این امکان وجود دارد که یک شیر را به صورت دستی تنظیم کرد و فرقی نمی کند که با دسته کار کند و یا با اهرم. همچنین، می‌توان شیرها را طوری تنظیم کرد که در هنگام تغییر فشار، به‌ صورت خودکار عمل کنند. افزایش صنعتی شدن، گسترش امکانات موجود به دلیل نوآوری های تکنولوژیکی تقاضا را تحریک کرده و رشد صنعت را تقویت کرده است.

به شیرهایی که با چرخش یک چهارم دسته، باز و بست می شوند، شیرهای ربع گرد یا Quarter Turn می گویند. گاهی اوقات، به اجبار یا به غلط از این شیر برای تنظیم جریان نیز استفاده می شود که همین کار باعث کاهش عمر این شیر می شود. شیرهای بشقابی غالبا در سایز های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند ولی تا سایز 18 اینچ نیز موجود هستند. در ابتدا لازم است بدانید که به شیرهای یکطرفه NRV (Non return valve) نیز شیرآلات صنعتی گفته می شود. اگر سطح مجرابند و نمیشنگاه، هر دو فلزی باشند، اصطلاحا به این نوع از شیرها متال سیت (نشیمنگاه فلزی) می گویند.

شیر خودکار (چک ولو) سایز ۲ اینچ کلاس ۳۰۰

احتمال اینکه شیرهای ربع گرد باعث ایجاد شوک به خط لوله شوند، بسیار زیاد می باشد. قابلیت تنظیم جریان در این شیرها وجود دارد ولی گاهی اوقات از این شیرها تنها به منظور قطع و وصل جریان استفاده می شود. شیر یکطرفه نوسانی کاربرد زیادی در صنعت دارد و قیمت آن بسیار مناسب می باشد. همچنین این شیرها باعث جلوگیری از آلودگی و گرمایش بیش از حد سیستم لوله کشی می شوند. در گذر زمان میزان استفاده از شیرهای دروازه ای کاهش پیدا کرد و شیرهای توپی جایگزین آن ها شدند. در گذشته شیرهای دروازه ای بیشترین استفاده در صنعت را داشتند به طوری که
تقریبا 56 درصد از شیرهای مورد استفاده در صنعت، شیرهای دروازه ای بودند.

انواع شیرآلات صنعتی و کاربرد آن ها | kasrasaran شیرهای برقی باداشتن یک بوبین، به کمک جریان برق، عمل قطع و وصل را انجام می دهد. این شیرها به علت پاسخ دهی سریع و کنترل بهتر جریان در بین کاربران بسیار پرکاربرد می باشد. به عبارتی در این نوع شیرها، سیال فقط از یک طرف می تواند وارد شود و در یک مسیر قرار دارد و عبور سیال در جهت مخالف غیر ممکن است. شیرهای دروازه ای برای قطع و وصل کامل جریان به کاربرده می شوند بنابراین این شیرها بایستی کاملا بسته باشند و به صورت نیمه باز استفاده نمیشود. شیرهای اطمینان برای ایمنی خط لوله به کاربرده می شوند بدین صورت که این شیرها برای فشار خاصی تنظیم می گردند.

  • فروشگاه خانی نمایندگی شرکت ارتعاشات صنعتی ایران می باشد، مهم ترین مسئله قیمت مناسب درکیفیت بالا می باشد.
  • سطوح سیت که در آب‌بندی ایفای نقش دارند جزء تریم محسوب می‌شوند.
  • شما میتوانید محصول مورد نظرتان را در قسمت منو پیدا کنید و موارد مورد نیازتان را در آن محصول بیابید.
  • پس از انجام تعمیر، شیر تحت آزمایش هیدروتست قرار می گیرد تا از آببندی کامل شیر طبق استاندارد اطمینان حاصل شود که با توجه به نظر کارفرما آزمایش تست در حضور بازرسین کارفرما انجام می گیرید.
  • در طول مقاله با انواع شیرآلات و کاربرد، مزایا و معایب هر کدام آشنا شدیم.

انسان ها برای اینکه جلوی صرف زمان و انرژی زیاد برای باز و بسته کردن شیرها را بگیرند، به این فکر افتادند که
کم کم برای کنترل و تحریک شیرها به سمت ایجاد یک روش مکانیزه بروند. شیرآلات صنعتی مختلف ممکن است در حین بهره برداری در طول زمان بر اثر شرایط جوی، استفاده نادرست، فرسودگی و… دچار عیب و خرابی شوند. البته پارامتر هایی وجود دارد که با توجه ویژه به آن ها می توانیم تا حدودی از اشکال در عملکرد شیرها جلوگیری کنیم. در تست هیدرواستاتیکی می توان از آب با سختی پایین، نفت سفید و یا هر مایعی که ویسکوزیته آن در همین حد باشد، به عنوان سیال تست استفاده کرد. API 600 یکی از استانداردهای بسیار معروف در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و شیرسازی می باشد.

شیر پروانه‌ای فلنج‌دار.۴