بعد از تزریق ژل لب چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ دکتر الهام تیزرویان

پس از گذر زمان لب‌ها فرم شاداب خود را از دست می‌دهند و ممکن است باریک‌تر شوند یا دچار افتادگی شوند. همچنین برخی دیگر از افراد نیز به صورت مادرزادی لب‌های باریکی دارند یا برخی دیگر لب‌های پرحجم‌تر را ترجیح می‌دهند. پس به صورت ایده آل زمان بیشتری برای مراجعه در دو مرحله – به علاوه مدت زمان بهبود – قبل از یک رویداد مهم نیاز است. ( در واقع ۵ تا ۶ هفته) به خصوص اگر فرد برای اولین بار است که این تزریق را انجام می دهد و یا اینکه مدت زمان طولانی برای مراجعه بعدی تعیین شده باشد. ممکن است که بیمار نیازی به مرحله دوم درمان نداشته باشد اما عموما جلسه دوم، سبب بروز نتایج بهتری می شود. مراقبت های بعد از تزریق ژل لب این دسته از تزریقات برخی از نتایج را دقیقا پس از تزریق نشان می دهد، اما اثر کامل هنوز قابل مشاهده نیست.

تزریق ژل لب در انواع متفاوتی انجام می‌شود که انتخاب میان آن ها بستگی به سلیقه و علایق هر فرد دارد. علت وجود تفاوت میان این مدل‌های مختلف، متفاوت بودن محل تزریق ژل است. شما برای بررسی و تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نوع تزریق برایتان مناسب است می‌توانید از مشورت‌های متخصص پوست نیز بهره ببرید. محصولی که در زمینه آب‌رسانی به پوست، کاهش چین‌وچروک‌ها و افزایش حجم کاربرد دارد.

مطمئناً تزریق فیلرغیرقابل تحمل نیست ، اما نباید انتظار داشت که هیچ دردی احساس نشود. بخش دردناک آن مربوط به زمانی است که پزشک سرنگ را داخل پوستتان میچرخاند، و به نوعی آن را جابه جا می کند اما ممکن است این حس از نظر مراجعانی که قبلا تجربه بوتاکس یا چیزهای مشابه  با آن را داشته اند خیلی عجیب نباشد. انتقال چربی اتولوگ به لب شامل کشیدن قسمتهای کمی از چربی از محل اهداکننده روی بدن ، پاکسازی سلولهای چربی و سپس تزریق آن به لب ها است. از آنجا که چربی مستقیم از بدن بیمار گرفته می شود ، احتمال بروز واکنش آلرژیک وجود نخواهد داشت.

به طور کلی ژل مورد نیاز برای تزریق به لب ها شامل دو نوع موقت و دائمی است که البته بنا به توصیه پزشکان متخصص در این حوزه استفاده از ژل های موقت برای تزریق به لب ها در جهت خوش فرم کردن آن ها می تواند انتخاب بهتری باشد. اگرچه بنا به سلیقه مشتری می توان از ژل های دائمی نیز استفاده کرد و مشخصا انتخاب و تزریق آن به لب ها ماندگاری طولانی تری نسبت به ژل های موقت دارد. در روش مدل ژل لب عروسکی، تزریق لب به گونه ای است لب های پایینی نیبت به لب های بالایی حجیم تر خواهد بود و در مجموع شکل لب ها به صورت عروسکی شکل است. یکی از مزایای خوب این کار این است که در افرادی که بافت و حجم لب آنها زیاد نیست استفاده از این روش به حجم دهی مناسب آنها کمک زیادی می شود.

از این روش که به فیلر یا پرکننده پوستی نیز شهرت دارد توسط پزشک متخصص در کلینیک پوست و زیبایی برای افزایش حجم در لب ها و برجسته کردن آن ها به طرز ویژه ای استفاده می شود. کسانی که به انجام تزریق ژل به لب هایشان علاقه بسیاری دارند و یا حتی یک بار در طول عمر خود یکبار آن را امتحان کرده اند حتما با انواع مدل های متنوع آن آشنا هستند. با توجه به اینکه لب بالا دارای سه قسمت مهم میانه‌ی لب بالا (V شکل) و دو سمت آن می‌باشد.

فکر می کنید تزریق ژل به لب با ماندگاری بلند مدت یا دائمی واقعیت داشته باشد؟ بگذارید با شما روراست باشیم تا به امروز هیچ کمپانی نتوانسته ثابت کند که می تواند ژل لب دائمی تولید کند. منظور از دائمی اینکه یک بار ژل تزریق شود و دیگر نیازی به تمدید و تزریق نباشد. مدل های ژل لب با استفاده از هیالورونیک اسید بسیار طبیعی تر خواهند بود. علاوه بر آن مزیت هیالورونیک اسید این است که باعث می شود جذب آب بیشتری در بدن به وجود بیاید، حتی بیشتر از وزن هیالورونیک اسید. تزریق ژل به خصوص فیلرهای هیالورونیک اسید، برای حجم دهی لب ها استفاده می شوند.

5 (5) معرفی کامل ژل رادیس (®RADIESSE) ژل رادیس نوعی پرکننده طبیعی و سازگار با پوست است که در تحریک کلاژن‌سازی نقش مهمی دارد. این فیلر در واقع از هیدروژن، اکسیژن، کربن و میکروسفرهای کلسیم هیدروکسی آپاتیت (CaHA) ساخته شده… اما در صورتی که این تزریق توسط پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه انجام شود، احتمال بروز هر یک از عوارض گفته شده به حداقل خواهد رسید. در این مطلب قصد داریم مزایا، معایب و توصیه های مهم در رابطه با این روش جذاب زیبایی را بررسی کنیم. خشکی لب پس از تزریق ژل موضوع نگران کننده ای نیست اما تا حدودی آزار دهنده است.

لب تحتانی اکثر افراد به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ‌تر و حجیم‌تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب‌ها شبیه به هم می‌باشند که حجم و تقارن در این دو نیمه در ظاهر فرد، بسیار حائز اهمیت است. برای افزایش آگاهی خود پیش از تزریق ژل لب، تا آخر این مقاله همراه ما باشید. نکته بسیار مهم در خصوص تزریق ژل لب این است که تناسب میان لب بالا و پایین حتما باید در نظر گرفته شود، تا نتایج ایده آل تری حاصل گردد.