سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

اما واقعاً seo چیست و چگونه می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند؟ این مقاله درباره سئو میباشد و در آن به موارد زیر میپردازیم. سئو سایت به معنی پاسخ دادن به جستجوهای کاربران با محتوای مرتبط و باکیفیت، و به وجود آوردن بهترین تجربۀ کاربری ممکن برای آن‌هاست. اگر در سئو تجربه زیادی ندارید و با این روش‌های پرخطر آشنا نیستید، استفاده از آن‌ها به شما توصیه نمی‌شود.

  • منظور از سئوی کلاه سفید تکنیک‌هایی است که بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام شده و باعث می‌شوند رتبۀ سایت به‌طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل ترفیع پیدا کند.
  • یک ساختار اصولی می‌بایست به کاربر کمک کند تا باکمترین کلیک به صفحه هدف خود دست پیدا کنند و از سوی دیگر بتوانند موقعیت خود در سایت پیدا کنند و درصورت نیاز به صفحه ورودی خود بازگردند.
  • دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است.
  • شما می‌توانید این عبارات را جستجو نمایید (ترجیحا در موتورجستجوی گوگل)، تا بارقبای خود را در این حوزه آشنا شوید و شروع به آنالیز آنها کنید.
PBN از جمله تکنیک های سئو کلاه سیاه است که اگر درست پیاده سازی نشود، احتمال پنالتی شدن توسط گوگل را افزایش می دهد. استفاده از تعداد مشخصی کلمات کلیدی در هر محتوا برای گرفتن رتبه مناسب در موتور های جستجو، چگالی کلمات کلیدی می گویند که نسبتی است از تعداد به کار رفته کلمه کلیدی بر حجم کل کلمات محتوا. با آپدیت های مختلف گوگل، اهمیت چگالی کلمات کلیدی کاهش یافته و باید بدانیم نسبت دقیقی از این فاکتور وجود ندارد. این الگوریتم توسط گوگل تایید نشده و این اصطلاح را صنعت سئو روی این ویژگی قرار داده است. از حدود سال 2014 برای جستجوی محلی، رتبه بندی ها، نقشه گوگل و لینک از دایرکتوری های محلی با اهمیت شد و این الگوریتم با نام کبوتر روی کسب و کار های محلی اثر بسیار خوبی گذاشت.

Click Through Rate (CTR) یا نرخ کلیک چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند. گوگل از هزاران کارمند خود تحت عنوان ارزیابی کنندگان کیفیت نتایج جستجو تحت شرایطی خاص استفاده می کند تا آنها به ارزیابی دقیق تر نتایج جستجو و امتیازدهی به کیفیت صفحات جستجو شده بپردازند. همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد. در کنار بروزسانی های کوچک تری که هر روز در الگوریتم گوگل اتفاق می افتند، گوگل معمولا بروزرسانی های بسیار مهمی را هم هر سال پیاده سازی میکند. خیلی ساده بگوییم، سئو تمامی اقداماتیست که باعث می شود گوگل وب سایت شما را منبعی معتبر قلمداد کرده و آن را در رتبه ای بالاتر قرار دهد. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا می‌برد و به شما توصیه می‌کنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید.

وبلاگ گوگل Webmaster Central

زامبی پیج‌ها صفحاتی در وبسایت شما هستند که ترافیکی ایجاد نمی‌کنند؛ بلکه فقط آنجا هستند. صفحاتی که کاملا خوابیده و غیر‌فعال‌اند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند. این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. رسیدن به سه رتبه برتر برای کلمات کلیدی مهم برای کسب و کار شما، تاثیر بسزایی در افزایش سرنخ‌های فروش سایت خواهد داشت. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند. آمارهای مختلف بیانگر تاثیر بسزای رتبه گوگل سایت در میزان بازدید دریافتی از گوگل دارد.

انواع تکنیک‌های سئو و توصیه‌های لازم!

ممکن است وب سایت شما کمی پهن تر باشد، اما به ندرت به یک سایت تمام عرض نیاز خواهید داشت، مخصوصا اگر صفحه شامل تصویر نیز باشد. AMP برای وب سایت های پر محتوا (مانند مجلات خبری یا وبلاگ های بزرگتر) میتواند بسیار مفید باشد. اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، پلاگین رسمی AMP در مخزن وردپرس وجود دارد و به شما در پیاده سازی آن کمک می کند. علاوه بر این، سرعت صفحه یک فاکتور رتبه بندی تایید شده توسط گوگل نیز است. خوشبختانه، اکثر توسعه دهندگان این روزها به موضوع سازگاری وب سایت با موبایل توجه می کنند، بنابراین اگر یک تم وردپرسی با کیفیت را انتخاب کنید، نباید مشکلی وجود داشته باشد.

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو