شیر گیوتینی استیلKnife gate valve صنعت پالایش آناهیتا | kasrasaran

شیر گیوتینی استیلKnife gate valve صنعت پالایش آناهیتا | kasrasaran

جنس استیل با توجه به نوع سیال و درجه حرارت در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند و معمولا با عملگر پنوماتیک از همان گرید شیر مونتاژ و استفاده می شود. با توجه به نوع اتصال به مدل ویفری و لاگ و با توجه به نوع جنس به استیل و فولاد و چدن و برنزی و با توجه به نوع عملگر به دستی و پنوماتیک دسته بندی می شوند که در ادامه شرح داده می شوند. در برخی صنایع مانند پتروشیمی، پالایشگاه ها و صنایع نیروگاهی مسئله خوردگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا در ساخت شیرهایی که در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرد مانند شیرهای دروازه ای، شیرهای سوزنی و شیرهای یکطرفه، از نوعی آلیاژ به نام استنلس استیل استفاده می شود.

شیر توپی استیل بال ولو استنلس استیل لیست قیمت

این شیر دارای ساختمانی دو تکه است که در قسمت تماس با فلنچ ها ضخامت بیشتری را شاهد هستیم و همین امر باعث تقویت طرفین و مقاومت بیشتر شیر شده است. بدنه شیر چاقویی با روش ریخته گری از جنس های فولاد و چدن و استیل و آلومینیوم تولید می شوند. شیر گیوتینی استیل برای صنایع غذایی و دارویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و جنس بدنه و دیسک و سیت رینگ استنلس استیل و جنس سیت تفلون می شود. جنس استیل با توجه به نوع سیال و درجه حرارت در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند. شیر چاقویی چدنی برای سیال های آب معمولا مورد استفاده قرار می گیرد و جنس بدنه از چدن با دو گرید GGG40 و GG25 تولید می شود. دیسک شیر گیوتینی معمولا به دلیل برخورد با سیال همیشه از جنس مقاوم به خوردگی و سایش تولید شده و معمولآ از جنس های استنلس استیل و فولاد با پوشش های کرم و نیکل تولید می شوند.

شیر گیوتینی چدنی

در این فرآیند با حذف اپراتور، از عملگرها برای کنترل سیستم از راه دور استفاده می شود. شیر گیوتینی قابل نصب بین دو فلنج لوله (ویفری) و دارای سیستم آببندی یکطرفه میباشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.به دلیل طراحی خاص این شیر قطعات در حال حرکت کمترین تماس را با یکدیگر دارند. تیغه ما بین لایه ای از پکینگ و بدون اینکه با بدنه تماسی داشته باشد به سمت بالا و پایین میرود. این شیر تحمل هر گونه انبساط حرارتی قطعاتش را بدون اینکه تاثیری در عملکرد آن وجود داشته باشد را دارد.

به دلیل طراحی خاص این شیر، عملکرد آن مستقل از سیال درون­ آن می باشد و بنابراین در جایی که سیال می تواند باعث ایجاد خوردگی و تخریب شود، استفاده از این شیرها کاملا مناسب می باشد. این شیرها تا دمای حداکثر 250 درجه سانتی گراد عملکرد مطلوبی دارند و تحمل هرگونه انبساط حرارتی را دارند. از مزایای این شیرها می توان به عمر بالا و عدم نیاز به سرویس مداوم، عبور سیال بدون کاهش دبی، آب­بندی کامل از هر دو جهت، طراحی شده مطابق با استانداردهای DIN، تیغه استیل، قابلیت باز شدن انتهای شیر جهت سرویس و قابلیت نصب عملگرهای پنوماتیک، برقی،هیدرولیکی و… اشاره نمود.

شیر گیوتینی چدنی و استیل

این محصول را می توان هم به روش دستی توسط اپراتور و هم به روش اتوماتیک با PLC کنترل کرد، با توجه به درجه حرارت سیال می توان سیت یا لاینر آن را از جنس EPDM و NBR شیر یکطرفه صنعتی و … مونتاژ نمود. مهره ماسوره اين نوع شيرها يكي از مزيتهاي مهم آن است بطوريكه به راحتي قابل تعويض است بدون آنكه شير از خط جدا شود. نشیمن و رینگ نشیمن این شیر با توجه به نوع سیال، فشار و حرارت در انواع استیل، لاستیک، تفلون و برنز قابل تولید و مونتاژ می باشد. شیرهای گیوتینی یک مدل گیت ولو یا شیر دروازه ای است که با یک تیغه مسیر عبور سیال را مسدود می کند. شیر گیوتینی و چاقویی در اصل یک مدل از گیت ولو است که در فرآیندهای صنعتی کاربرد گسترده ای دارد.

  • به دلیل بالا رفتن تیغه بطور کامل مواد جامد از آن به راحتی عبور میکند و میتوان یک آببندی بهتری را به وجود آورد.
  • بازدید کننده محترم برای استعلام قیمت شیر چاقویی ( قیمت شیر گیوتینی ) می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
  • دیسک شیر گیوتینی معمولا به دلیل برخورد با سیال همیشه از جنس مقاوم به خوردگی و سایش تولید شده و معمولآ از جنس های استنلس استیل و فولاد با پوشش های کرم و نیکل تولید می شوند.
  • یکی از شیر هایی که نیاز تخصصی میطلبد و برای مصارف خاص به ربرداری می شود شیر گیوتینی یا Knife Gate Valve است.
  • به طور کلی توصیه می شود فرآیند انتخاب و خرید شیر چاقویی به عنوان یک تجهیز تخصصی همراه با مشاوره فنی با کارشناس متخصص صورت گیرد تا بتوان به کارکرد مطلوب و متناسب با نوع سیستم دست یافت.