ویدیو وال چیست و چه انواعی دارد؟ + مزایا و معایب مجله نت ران | asilight

ویدیو وال چیست و چه انواعی دارد؟ + مزایا و معایب مجله نت ران | asilight

این نرم افزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتوا را تغییر دهند، چیدمان را عوض کرده و گزارش دهی داشته باشند. تنها در 13 درصد استفاده از ویدیووال نصب شده دارای نرم افزار مدیریتی هستند. امروزه استفاده از ویدئو وال‌ها در بسیاری از نقاط شهری، مراکز خرید و سازمان‌ها مرسوم شده است.

  • از معایت دیگر این محصولات میتوان به آلودگی صوتی و حرارتی بسیار بالا اشاره نمود.
  • هرچه یک ویدیو وال فاصله‌ی Bezel to Bezel (از یک قاب تا قاب دیگر) کمتری داشته باشه، قیمت اون بیشتره.
  • هر نوع صفحه دیجیتالی برای نصب ویدئو وال مناسب نیست، بنابراین مطمئن شوید که فن‌آوری خود را عاقلانه انتخاب کنید.
  • بیشترین کاربرد این سیستم در اماکن بیرونی می‌باشد چون تغییرات دمایی و برف و باران آسیبی به این سیستم نمی‌رساند.

نرم افزار کاملا فارسی ویدئو وال امکان تعریف پنجره های متعدد در سایز و موقعیت های دلخواه را برای نمایش همزمان ورودی های مختلف فراهم می نماید . نرم‌افزار Video Wall یک رابط کاربری برای کنترل نمایشگرها، دستگاه کنترلر ویدئو وال و منبع محتوای تصویری می‌باشد. اکثر نرم‌افزارهای ویدئو وال یک داشبورد کاری را ارائه می‌دهند که شامل نمایش لحظه‌ای تصویر در حال انتقال و لیست دستگاه‌های متصل به کنترلر و منبع‌های تصویری موجود می‌باشد. نرم‌افزار ویدئو وال در سطح ابتدایی امکان انتخاب منبع تصویری مورد نظر و نمایش آنها در نمایشگرها را می‌دهد. همچنین بیشتر نرم‌افزارها دارای ابزارهایی برای تنظیم ظاهر محتوا، شامل مقیاس و ابعاد، بزرگنمایی، برش تصویر و کنترل کنتراست و روشنایی و غیره هستند. برخی از این نرم‌افزارها علاوه بر امکانات گفته شده دارای قابلیتهای پیشرفته‌تری برای کنترل بهتر نمایش در سیستم ویدئو وال نیز هستند.

مراکز پر کاربرد ویدئو وال ها

قیمت ویدئو وال به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، نوع پنل و پس زمینه، ابعاد و اندازه، سایز صفحه نمایش، درگاه های ارتباطی، کنتراست و رزولیشن و … بستگی دارد اما در حالت کلی قیمت انواع ویدئو وال از 20 میلیون تا 170 میلیون تومان می باشد. بیلبوردها، اماکن شهری بزرگ، اتاق های کنترل و معابر عمومی از کاربردهای این ویدئو وال ها میباشد. از این رو قیمت ویدئو وال در مقایسه با مانیتور صنعتی بسیار بالاتر بوده و هزینه های نگهداری آن نیز به مراتب هزینه بر است. مانیتورهای صنعتی نیز همانند ویدئو وال کاربردهای بسیاری را در نمایش ویدئو و تصاویر دارد و به صورت تک بر روی دیوار یا پایه های سقفی نصب میشود.

سوئيچ کنترلر ویدئو وال HDMI 4K ٢ ورودی و 9 خروجی با قابليت تصویر در تصویر فرانت

کنترلر ها مدل های مختلفی دارند که با توجه به نوع ماژول و رزولیشن کار انتخاب می شوند. علاوه بر موارد فوق، امکان استفاده از ویدئووال به عنوان نمایشگر دوم در سیستم‌های کامپیوتری با اضافه کردن تجهیزات به کامپیوتر وجود ویدئو وال دارد. هر نوع صفحه دیجیتالی برای نصب ویدئو وال مناسب نیست، بنابراین مطمئن شوید که فن‌آوری خود را عاقلانه انتخاب کنید. عموما برای یک هدف خاص، شبیه کنترل از راه دور برای استفاده از تلویزیون های قدیمی استفاده می‌شود. بدون سیستم عامل os، با استفاده از تراشه‌های پردازش ویدیویی با یک یا چند ورودی ساخته می‌شوند که محتوا را برای تحویل به چندین نمایشگر تقسیم کند. ویدیو وال یک صفحه نمایش بزرگ است که شامل چندین پنل ثابت در کنار هم می‌باشد.

سابقه نصب ویدئووال های کمپانی اریون در کشور ایران به بیش از 11 سال و تعداد آنها فراتر از 1000 دستگاه می باشد

پردازنده ها تصاویر تکی را شکل می‌دهند و سپس آن‌ها را به بخش‌هایی تقسیم می‌کنند که بر روی صفحات تکی نمایش داده می‌شوند. با این که یک ویدئو وال کوچک‌تر و ساده‌تر فقط ممکن است به کارت گرافیکی در حد چند مانیتور احتیاج داشته باشند، اما اندازه های ویدئو وال همچنان در حال رشد است که بیشتر آنها به پردازنده نیاز دارند. اگر مشتری شما می‌خواهد کاری فراتر از نمایش ویدئو، متن و صدا انجام دهد، باید خود را با برخی از برنامه‌های تصویرسازی جدید آشنا کند که با ویدئو وال ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قابلیت هایی مانند ترسیم سه‌بعدی، دسترسی از راه دور، ادغام با رسانه های اجتماعی و تعامل با صفحه لمسی به ویژگی‌های خاص و نمایش‌های دیجیتالی نیاز دارند که می‌تواند از آن‌ها پشتیبانی کند.