آموزش اتوکد رایگان + فیلم آموزشی به زبان ساده

کاربردهای بیشمار این نرم افزار، زمینه ساز اشتغال بخش عمده ای از کاربران کامپیوتر بوده و می توان این نرم افزار قدرتمند را بعنوان یک بنگاه اشتغال زایی حرفه ای معرفی کرد. کاربران ایرانی میتوانند نسخهی کرکشدهی نرمافزار را دانلود و نصب کنند. اتوکد به اندازه ای قدرتمند است که حتی برای کوچکترین موارد نیز کنترل ها و تنظیمات فراوانی ایجاد کرده و به کاربران امکان می دهد که با استفاده از این نرم افزار و امکانات منعطف آن به راحتی بتوانند Object های دو و سه بعدی را خلق کنند و یا به ترسیم نقشه های مورد اموزش اتوکد نیاز خود بپردازند. استفاده از نرم افزار اتوکد در صنعت مکانیک برای انجام شبیه سازی ها و کنترل کیفیت محصولات و ….

علاوه بر این هنرجو می تواند مدرک دو زبانه و بین المللی آموزش اتوکد دو بعدی را از مجتمع فنی تهران دریافت کند. مدرک کلاس مجازی اتوکد مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. چون طبیعی هست چیزی که رسم می تونیم بکنیم و با ضوابط اون آشنا هستیم می دونیم چی هست و قابل درک برامون میشه. چرا که از تمام زوایا و جهات، طرح نهایی قابل مشاهده و در صورت وجود هرگونه ایراد قابل اصلاح بود. در این دوره آموزشی شما به صورت کامل با نرمافزار اتوکد آشنا شده و نحوه کار با آن را فرا میگیرید.آشنایی کامل با جزییات فاز یک در نقشهها ونحوه استفاده از ابزار در ترسیم مطابق با ضوابط و مقررات نظام مهندسی از ویژگیهای این دوره است. تنها در صورت یک Rotation 360 درجه، شئ Solid میشود.

آموزش اتوکد دوبعدی پس از اتمام و نهایی شدن کار طراحی سازه در نرم افزارهای ایتبس و سیف لازم است تا خروجی های نرم افزار روی کاغذ آمده و به نقشه های اجرایی تبدیل شوند. بعد ۴۰ سال از اولین نسخه معرفی شده نرم افزار اتوکد در سال ۱۹۸۴ همگان با این برنامه آشنایی اولیه دارند.قطعیت یادگیری این نرم افزار بر همگان مسجل و مشخص است.درسال ۲۰۲۱ امکانات زیادی به برنامه اضافه شده که دانش کافی از بودن و استفاده از آن بسیار مفید و لازم است.اتوکد دیگر صرفا نرم افزار ترسیماتی پایه و اولیه نیست.این برنامه حالا توانایی ترسیم بصورت دستی و پارامتریک به همراه تبدیل ترسیمات به مدل های ۳ بعدی در قالب اشکال صلب – سطوح و قالب mesh هست.مدلی نیست که در دسته صنعتی معماری و یا هر زمینه دیگری باشد که اتوکد از ساختن آن بر نیاید.در این دوره آموزشی علاوه بر ویژگیهای روتین و عمومی برناهم اتوکد برای ترسیم فنی وساخت مدلهای صنعنی و معماری پرداخته شده بلکه شویه ارایه بصری بصورت وافعگراینه نیز در آن گنجانده شده و برنامه روی دیگری را از خود در این دور ه نمایش خواهد داد.

در اتوکد میتوانید تنها اولین حروفِ فرمان را وارد کنید. دقت کنید که هر کدام از این سرفصل ها، مباحث زیادی را شامل می شوند. با باز کردن Snap Settings، میتوانید Drawing Gridو دقت Grid Snap را تغییر دهید. این نرمافزار به دلیل سرعت و دقت بالا و بهرهمندی از فضای مناسب ترسیم و طراحی در محیط دو بعدی و سهبعدی از مقبولیت و عمومیت زیادی در بین معماران و مهندسان برخوردار است. با این وجود، از اواسط سال 1990 میلادی بود که نرم افزار اتوکد ابزارهای کاملتری را برای طراحی های دو بعدی و ابزارهای جدیدی را برای طراحی های سه بعدی ایجاد نمود.

و فقط – یک dvd آموزشی توی جعبه ش بود. دوره تخصصی آموزشی اتوکد در آکادمی کارگشا با هدف ورود فراگیران با بازار کار طراحی شده است. و اما یکی دیگر از ویژگی منحصر به فرد این دوره، انجام مدلسازیهای سه بعدی ساختمانی در سبک های کلاسیک و مدرن در بخش داخلی و خارجی است که باعث می شود در محیط و بازار کار، با اعتماد به نفس، پروژه های مختلف را قبول کنید. توانایی تحلیل دیاگرام الکتریکی و اقدام به راهاندازی و یا تعمیرات پیچیده در تاسیساتی که توسط افراد متخصص داخلی و خارجی طراحی و ساخته شدهاند.

ما در این مقاله بعد از مدل سازی شی سه بعدی با اتوکد، نگاهی گذرا به رندرگیری هم خواهیم داشت. این دستور ساده به شما اجازه می دهد تا دو شی را با هم ترکیب کنید. خیلی دیدم فارغ التحصیلانی که وارد کارگاه می شوند و می خوان کارشون رو شروع کنن اما با یک مساله ظاهرا ساده همیشه مواجه بودن که بحث نقشه خوانی بود. این مساله زمانی که اولین بار خود من هم وارد کارگاه شدم برام اتفاق افتاد و با این مشکل مواجه شدم. در ورژن 2007 نرم افزار اتوکد، امکان استفاده از ابزارها و قابلیتهای سه بعدی بسیار پیشرفت کرد و با امکان پیماش Object ها در نمای سه بعدی و همچنین رندرینگ پیشرفته شکل کاملتری به خود گرفت و در نهایت در ورژن 2010 نرم افزار اتوکد، این قابلیتها با ویژگیهایی نظیر دستورالعملهای پارامتریک و و امکان استفاده از قابلیت Mesh Modeling به اوج کارایی و توانایی در طراحی و اجرای پروژه های دو و سه بعدی رسید.

جالب اینجاست که خروجی کار طراحی سازه فایل ETABS یا SAFE نیست، بلکه فایل اتوکد نقشه های اجرایی هست و بارها شده کارفرماهایی برای مشاوره پیش من اومدن که از کار طراح سازه شون ناراضی بودن و دیگه حاضر نبودن ادامه پروژه یا پروژه های بعدی رو بهش بسپرن و وقتی می پرسیدم چرا، ایرادات زیاد توی نقشه های اجرایی چه از بعد اجرایی بودن و چه از لحاظ بی توجهی به برخی نکات بهینه سازی در نقشه های اجرایی، علت این اشکال بود.

اگر شما به طراحی های دو بعدی و یا سه بعدی و همینطور مهندسی برق و کار های صنعتی علاقه دارید غیرممکن است که نرم افزار اتوکد را نشناسید. خرید آموزش Autocad 3D دارای مجموعه گسترده ای از برنامه های نرم افزاری سه بعدی CAD برای کمک به افراد در کاوش و به اشتراک گذاری ایده ها ، تجسم مفاهیم و شبیه سازی عملکرد طراحی ها است. عوامل مختلفی از جمله مواردی که گفته شد باعث شد تا من امیرطه نوروزی بیام و بر اساس تجربه و آنچه که در این سال ها آموختم، آموزش نقشه کشی سازه در نرم افزار اتوکد رو ارائه بدم تا بتونم به اندازه سهم خودم، این نقاط ضعف رو پوشش بدم.

اگر میخواهید به یک اتوکدکار حرفهای تبدیل شوید و غرق در انجام پروژههای اجرایی شوید، این کتاب دقیقاً برای شما نوشته شدهاست! در این بخش نمونه برگزاری دوره نرم افزار اتوکد را قرار دادهایم تا با نحوه تدریس این دوره تخصصی در آموزشگاه فنی و حرفهای انعکاس بیشتر آشنا شوید. این دوره طی مدت 30 ساعت با جدیدترین مطالب و منابع آموزشی در آموزشگاه فنی و حرفهای انعکاس برگزار میگردد. دوره اتوکد برای چه کسانی مفید است؟ لازم به ذکر است که فراگیری نحوه استفاده از این نرم افزار قدرتمند به شما کمک خواهد کرد تا هر چه سریع تر مسیر صحیحی را برای کسب در آمد انتخاب کرده و به سوی آن حرکت کنید. از این رو، افرادی که در این زمینه تخصص دارند، این امکان را دارند که خیلی سریع جذب این کسب و کارها شوند. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، با برگزاری دوره های آموزشی اتوکد، هنرجویان را با مهارت ها و دانش لازم در این زمینه آشنا می کند.