اطلاعاتی کامل درباره دوربین های مداربسته | cctvipcamera

در نهایت، شما باید بتوانید در مورد نحوه عملکرد محصولات نظارتی به درکی درست و واقعی دست‌یابید. دوربین حرارتی یا ترمال همانطور که از نامش پیداست، گرمای اشیاء موجود در محیط را تشخیص داده و هر دما را با رنگ خاصی نمایش می‌دهد. در این نوع دوربین های مدار بسته معمولاً اجسام گرم به‌ترتیب با رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد، و اجسام سردتر به‌ترتیب با رنگ‌های سبز، بنفش و آبی نمایش داده می‌شوند. ضمن اینکه رزولوشن دوربین مداربسته و مدت ضبط روی ظرفیت ذخیره سازی تاثیرگذار است.

  • آنها نه تنها عکس‌های باکیفیت ضبط می‌کنند، بلکه به عابران پیام می‌دهند که این ساختمان مجهز به سیستم نظارتی است.
  • همچنین کیفیت تصاویر، تحت تاثیر امواج تداخل یافته با فرکانس دوربین قرار می‌گیرد.
  • بهتر است در ابتدا بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید بلافاصله گزینه‌های اضافی را کنار گذاشته و دامنه جستجوی خود را محدودتر کنید.
  • در نتیجه حتی زمانی که فرد دوربین را از راه دور کنترل نمی کند، دوربین می تواند منطقه تحت پوشش خیلی بزرگ تری داشته باشد و همزمان کار چند دوربین ثابت را برای مالک انجام دهد.
  • چنین دوربین هایی طرفداران بسیاری را در بین مخاطبان دوربین مدار بسته پیدا کرد.
در برخی از مجله خبری دوربین مداربسته آی پی ها این کنترل حرکت دوربین، زوم و فوکوس قابل برنامه ریزی است تا بدون حضور یا دخالت اپراتور نیز بتواند کار خود را انجام دهد. در دوربین های IP یا همان تحت شبکه دستگاه ذخیره کننده اطلاعات و تصاویر NVR است . کیفیت بالای تصویر، قابلیت های هوشمند و پردازش تصویر این نوع دوربین ها جایگاه خوبی را برای سیستم های مداربسته تحت شبکه ایجاد کرده است.

بهترین دوربین مدار بسته

امروزه در اکثر کشورهای جهان از دوربین های مداربسته برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح گسترده ای استفاده می شود. شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها از جمله آخرین دستاورد های دوربین های مداربسته در این بخش می باشند. یکی از ویژگی‌هایی که دوربین تحت شبکه را متمایز می‌کند، استفاده از قابلیت PoE است. قابلیت PoE این امکان را فراهم می‌کند که دوربین تحت شبکه، از طریق کابل اترنت نیز تغذیه شده و برق خود را تامین کند. یعنی اینکه در صورت قطع شدن برق محلی، همچنان می‎توان از دوربین مدار بسته استفاده کرد. تکنولوژی AHD که نسل جدید دوربین‌های مداربسته آنالوگ به حساب می‌رود، یک فرمت تصویری در انواع دوربین‌های مداربسته آنالوگ است و مانند آن‌ها از کابل کواکسیال یا RG59 برای ارتباط با دستگاه DVR استفاده می‌کند.

http://dieselcommittee.irبنابراین این سیستم فوق العاده در حوزه های تجاری و فروشگاهی که باید نظارت شبانه روزی در محیط آن ها انجام شود کاربرد دارد. یک دیگر از انواع دوربین های مدار بسته، دوربین های مدار بسته روز/شب است. این مدل بدون توجه به اینکه محیط چقدر نور دارد، هم در روز و هم در شب، تصاویر ویدیویی کاملا با کیفیتی را در خود ذخیره می کنند. دوربین های مدار بسته روز/ شب این عمل را با استفاده از تراشه های تصویربرداری بسیار دقیق خود انجام دهند. دوربین های مداربسته از لحاظ کاربرد، به دسته بندی های متنوعی تقسیم بندی می شود.

نخستین استفاده از سیستم دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان نصب شد.این کار به منظور مشاهده پرتاب موشک های v2 بود. هفت سال بعد اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۹ برای محصولی با نام “وریکون” ساخته شد . دوربین جعبه‌ای بدنه‌ای محکم دارد و لنز به طور مجزا روی آن نصب می‌شود. دوربین اسپیددام جدیدترین نوع دوربین است و به دوربین چرخشی نیز معروف است. دوربین‌های مداربسته HD کیفیت تصویر بی‌نظیری را ارائه می‌دهند که تصاویری با وضوح‌بالا ارائه می‌دهند.

تماس با‌‌‌ ما