انواع دوربین مداربسته بررسی انواع دوربین مدار بسته CCTV | cctvipcamera

همچنین با استفاده از DVR می‌توان ارتباط دیجیتال را با شبکه برقرار کرد. به دوربین‌های استوانه‌ای شکل، دوربین مداربسته بولت یا بالت گفته می‌شود. اکثر دوربین های بولت دارای بدنه‌ای از جنس فلز بوده، روی دیوار نصب شده و به دلیل شکل خاص کاور (به طور مثال داشتن سایبان) نسبت به دوربین های دام در مقابل گردوغبار و بارش باران و برف نسبتا مقاوم‌تر هستند. با توجه به موارد ذکر شده دوربین‌های مداربسته بالت برای نصب در فضای خارجی مناسب‌تر هستند. ضمن اینکه لزوما بالا بودن قیمت دوربین مداربسته به منزله مناسب ترین گزینه نیست و ممکن است بعد از خرید متوجه شوید که میزان کارایی که در نظر داشتید را ارائه نمی دهد. در ادامه به طور کامل با انواع دوربین مدار بسته و مزیت های هر یک از آن ها آشنا خواهید شد.

معرفی انواع دوربین مدار بسته از نظر کاربرد

معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند. در این بخش چند دوربین تحت شبکه پاناسونیک با کیفیت بالا را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با مراجعه به لینک هر محصول، می‌توانید مشخصات و نقد و بررسی کامل این محصولات را به راحتی مشاهده کنید.

دوربین مداربسته داهوا مدل HDW1400MP

این دوربین در محیط‌های خرده‌فروشی بزرگ بسیار محبوب است و به‌عنوان بهترین دوربین مداربسته برای اماکن تجاری که چیز ارزشمندی برای محافظت دارد، در نظر گرفته می‌شود. دوربین های بولت در فضای باز کارایی بیشتری دارند و به طور قطع مقاومت آن ها نسبت به نوع اول بیشتر است و از نوع دوربین مداربسته ضد آب به شمار می آیند. در یک مجموعه همانگونه که حفاظت از تجهیزات و وسایل شرکت امری ضروری و بدیهی به شمار می آید، ایجاد حس آرمش و اطمینان خاطر در کارکنان به همان اندازه دارای اهمیت می باشد. در یک مجموعه زمانی که کارمندان می دانند که رفتار آنها تحت نظر قرار دارد عملکرد مطلوب تری از خود نمایش می دهند که این امر منجر به کاهش بروز تنش های احتمالی بین کارمندان و مراجعه کنندگان می شود.

  • برخی دوربین‌های آشکارساز حرکت مانند دوربین‌های پی تی زد می‌توانند بر روی حرکت یک چیز متمرکز شده و آن را دنبال کنند.
  • به دلیل قیمت پایین تر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال این دوربین ها به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران شناخته می شوند.
  • تولید کنندگان دوربین های مداربسته در جهت رفع معایب و بالا بردن کیفیت دوربین های آنالوگ اقدام به تولید دوربین های تحت شبکه یا IP نموده اند.
  • دارا بودن امکان چرخش ۳۶۰ درجه که می تواند تعداد دوربین ها برای نصب در هر مکانی را کاهش دهد.
  • در این دوربین ها امکان ارتباط بی سیم با امنیت بالا وجود داشته و می توان از کابل های ارتباطی استفاده بهینه نمود.
با استفاده از کابل cat5 قادر خواهید بود که تصاویر رنگی را تا فواصل طولانی بین دوربین و دستگاه تحت شبکه منتقل کنید. کابل cat6 نوع دیگری از کابل شبکه است که از لحاظ سرعت انتقال داده بهتر عمل می کند. همانگونه که اشاره گردید تعداد کانال dvr ها از روی تعداد ورودی تصویر تعیین می شود حال آنکه دی وی آر ها می توانند دارای تعداد کانال متفاوت ورودی برای صدا باشند.

http://dieselcommittee.ir

ممکن است خود مجله خبری دوربین مداربسته آی پی نیز ضد آب (واتر پروف) طراحی شود اما در بیشتر موارد این قاب دوربین است که به عنوان ضد آب شناخته می شود. دوربین هایی که باید در فضای باز استفاده شوند و یا به اصطلاح دوربین های out door می بایست از قاب های ضد آب استفاده کنند. دوربین های مینیاتوری یا mini camera همانگونه که از نامشان پیداست دوربین های مداربسته کوچک متداول در بازار هستند. معمولا آنها را در جایی که می خواهند دوربین نامحسوس باشد بکار می گیرند. واژه “دوربین مداربسته” برگردان فارسی کلمه انگلیسی closet circuit television یا به اختصار cctv می باشد.

دوربین مدار بسته آنالوگ داهوا مدل DH-HAC-HFW1200TP