انواع دوربین مداربسته + راهنمای خرید + قیمت نمایندگی مرکزی هایک ویژن | cctvipcamera

مجله خبری دوربین مداربسته آی پی های بولت که ظاهری عموماً استوانه ای یا مکعب مستطیل دارند و بیشتر برای نصب در محیط های بیرونی توصیه می شوند. به علت نصب در محیط های بیرونی و قرار گرفتن در معرض گردوغبار و باران دارای مقاومت بدنه بیشتری است. براساس انواع مختلفی که در دوربین بولت وجود دارد میزان مقاومت آنها در برابر رطوبت و گردوغبار متفاوت خواهد بود. وجود پایه در این نوع دوربین نقطه ضعفی در مقابل دزدیده شدن آن است که برای پیشگیری بهتر است در ارتفاع و دور از دسترس نصب شود. دوربین چشم ماهی یا Fisheye به دلیل ساختار ظاهری که شبیه چشم ماهی دارد به این اسم نام گذاری شده است. دوربین چشم ماهی دارای لنز ثابتی است و باید بر روی مرکز سقفی با حداقل 3 متر ارتفاع نصب شود تا تصویر کلی از محیط تحت پوشش ارایه دهد.

http://dieselcommittee.ir

دوربین مداربسته 2 مگاپیکسل می تواند از دوربین 3 مگا پیکسل ارزان تر باشد به شرط آنکه تمام مشخصات دوربین ها به جز رزولوشن در هر دو یکسان باشد. اگر دوربین 2 مگاپیکسل دارای قابلیتی مانند دید در شب رنگی باشد و دوربین 3 مگاپیکسل دارای دید در شب IR به طور قطع دوربین 2 مگاپیکسل قیمت بالاتری دارد. بنابراین افزایش یا کاهش قیمت دوربین براساس تمام ویژگی ها و نه فقط یک مورد مشخص می شود. گرچه ویژگی ها و جذابیت های بالایی دارند اما قیمت بالای آنها موجب شده است تا مشتریان تنها در صورت ضرورت به سراغ این سری از دوربین ها بروند.

با استفاده از دوربین چشم ماهی نیاز به استفاده از چند دوربین از بین رفته و فقط این نوع دوربین تمام مناطق را پوشش می دهد. البته بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که دوربین چشم ماهی فاقد هر نوع قابلیت دید در شب است. گاهی اوقات ممکن است زاویه دوربین طوری تنظیم شده باشد که تابش مستقیم نورخورشید مانع از دید فیلم های موجود در آن شود، ولی نوع ثبت و ضبط اتوماتیک صحنه ها در این دوربین باتوجه به تشخیص نوع فیلمبرداری بسیار واضح و شفاف است.

  • اما اگر به دنبال یک دوربین مداربسته خوب هستید که کار خود را به‌درستی انجام دهد، این نوع دوربین توانایی بیشتری دارد.
  • پیش از نهایی کردن سفارش خود روی سایت، با ما تماس بگیرید تا اقدامات مربوط به دریافت فاکتور صورت بگیرد.
  • معمولاً برای اتصال مستقیم تصویر دوربین مداربسته به دستگاه ضبط از کابل کواکسیال RG59 استفاده می شود اگر چه برقراری این ارتباط با کابل های مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است.
  • دوربین‌های آنالوگ به CCTV نیز معروف هستند و دوربین‌های دیجیتال یا تحت شبکه را با نام اختصاری IP نشان می‌دهند.
برند های داهوا ، هایک ویژن ، دی لینک ، پاناسونیک جزو بهترین برند های دوربین مداربسته در سطح جهانی هستند . به دلیل قیمت پایین تر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال این دوربین ها به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران شناخته می شوند. گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های ip متمایل شده اند اما هنوز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربین ها با نسل جدید دوربین های دیجیتال کند است.

دوربین مداربسته دام Dome

در این مواقع باید انتظار این را داشته باشیم که سوژه را به طور واضح نبینیم. یکی از مهمترین تغییراتی که در دوربین‌های تحت شبکه مشاهده می‌شود، استفاده از دستگاه NVR به جای DVR است. دستگاه NVR همان ضبط‌کننده تصاویر است که داده‌ها را در خود ذخیره و نگهداری می‌کند.

انواع دوربین مداربسته + 11 مدل با بررسی مزایا و مشخصات