انواع دوربین مداربسته کدامند؟ ماد طلایی وارد کننده دوربین داهوا و هایک ویژن | cctvipcamera

پس برای به دست آمدن نتیجه مطلوب باید نور مناسبی برای این دوربین ها فراهم شود. لنز دوربین های مینیاتوری همیشه ثابت است و از اندازه 2.8 میلی متری برخوردارند. دوربین‌های با کیفیت بالا برای استفاده در محیط‌هایی که دزدی در آن ه‍ا زیاد است، کاربردی هستند. استفاده آن ها در کارهایی مانند بانک‌ و موسسات جواهر فروشی بسیار مفید است. این کسب و کار ها باید دوربین‌های ‏HD را انتخاب کنند تا از افرادی که مرتکب جرم شدند با وضوح بالا عکس بگیرد.

دوربین‌های مدار بسته مخفی

دوربین ها با توجه به وضعیت نصب و اندازه ساخت برای کاربردهای مختلفی مناسب و در شکل و اندازه های متنوعی ساخته شده اند. ابتدا نقشه مکان موردنظر را تهیه کرده یا بکشید و سپس نقاطی که احتیاج است دوربین مداربسته نصب شود را مشخص کنید. نقاطی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کرده‌اید را مجدداً چک کرده تا مطمئن شوید مانعی در دید دوربین مدار بسته وجود نداشته باشد و همچنین دوربین بهترین زاویه دید را داشته باشد.

دوربین مدار بسته C-Mount

در دوربینن مدار بسته دیجیتال انتقال اطلاعات به وسیله کابل شبکه، فیبر نوری و امواج وای فای ارسال می‌شود. انتقال از طریق وای فای خود به دو صورت انجام می‌شود یا مودم در نزدیکی دوربین قرار می‌گیرد و اطلاعات از طریق آن ارسال می‌شود یا دوربین سیم کارت خور است و خود اطلاعات را ارسال می‌کند. در انتقال با وای فای دیگر نیازی به کابل کشی نیست و تصویر روی مانیتور یا گوشی همراه نمایش داده می‌شود.

  • علاوه بر این دوربین های IP می توانستند تصاویر ضبط شده را ابتدا درون حافظه خود پردازش و سپس به هارد جهت ذخیره سازی ارسال کنند.
  • برای سارقان و مجرمان، دیدن دوربین مداربسته مانع از انگیزه آنها برای دزدی می‌شود.
  • از نیمه دوم سال 1990 پلیس دوربین های زیادی را در سطح شهرها بخصوص مراکز عمومی ، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد.
  • استفاده آن ها در کارهایی مانند بانک‌ و موسسات جواهر فروشی بسیار مفید است.
  • دستگاه ضبط تصاویر دیحیتال nvr بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد.
زیرا می‌توان آن را در نقطه استراتژیک در سقف قرار داد، تا تمام گوشه‌های اتاق را بدون هیچ مشکلی پوشش دهد. این به این دلیل است که پوشش گنبدی، تشخیص جهت ضبط دوربین را برای مردم دشوار می‌کند. نقطه‌ضعف آنها این است که نمی‌توانند بسیاری از مناطق را پوشش دهند، آنها در منطقه‌ای که می‌توانند پوشش دهند، بسیار محدود هستند. معمولاً تنها چیزی که نیاز دارید، حدود 2 تا 4 پیچ است و آنها را در جایی که می‌خواهید قرار دهید.

از مجله خبری دوربین مداربسته آی پی نوع لنز این دوربین ها به دو نوع وریفوکال و ثابت Fix)) تقسیم می شوند که نوع اول امکان تنظیم فوکوس و بزرگنمایی محدود دارند اما در نوع دوم این امکان وجود ندارد. دوربین های پین هول که به آن دوربین سوزنی نیز گفته می شود دارای ابعادی به اندازه قوطی کبریت بوده و می توان از آن به عنوان دوربین مخفی در موارد امنیتی استفاده نمود. حجم کوچک بدنه و لنز کوچکی که این دوربین دارد این امکان را فراهم نموده است تا بتوان حتی از یک روزنه 3 میلی متری نیز به ثبت تصاویر پرداخت. کنترل کیفیت از دیگر مزایایی است که با استفاده از دوربین ها مدار بسته امکان پذیر می باشد و این پیشرفت و توسعه در تکنولوژی باعث می شود تا فرآیندها به صورت دقیق تری کنترل شده و محصولاتی با کیفیت بالاتر تولید گردد. دوربین مداربسته مینیاتوری یا مخفی، دسته ای از دوربین هایی هستند که به خاطر اندازه کوچکشان امکان مخفی کردن آنها وجود دارد.

http://dieselcommittee.ir