انواع دوربین مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری | cctvipcamera

در مشخصات مجله خبری دوربین مداربسته آی پی رزولوشن تصویر را به صورت یک عدد در کنار MP (مگاپیکسل) مشاهده می کنید. هر چه این عدد بزرگتر باشد تصویر از تعداد پیکسل های بیشتر تشکیل شده و جزئیات تصویر مشخص تر است. رایج ترین رزولوشن برای دوربین های مدار بسته 1، 2، 3، 4، 5، 6، 8 و 12 مگاپیکسل است. پس وجود انواع دوربین مدار بسته علاوه بر طی مدت زمان کوتاه برای تشخیص سارقان، موجب از بین رفتن حدس و گمان های مخرب نیز خواهد شد که شاید با ادامه این فرضیات ضررهای مختلف از جمله هتک حرمت نیز مرتفع شود. البته می توان گفت این قابلیت در اکثر دوربین های مداربسته وجود دارند و تنها تفاوت در میان آن ها به لنز و کیفیت و تعداد آن ها بستگی دارد. تکنولوژی EXIR موجود در برخی دوربین های مداربسته قدرت بیشتری از نوع IR دارد.

دوربین مدار بسته شیائومی مدل MJSXJ05CM Global

برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. دی وی آر ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند. اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود.

دوربین مداربسته IP بولت مدلDS-2CD1053G0-I

از نظر نوع فیلمبرداری دقیقا مانند دوربین های 360 تصاویر را ضبط می کنند. دوربین مداربسته لامپی به نوعی هم می تواند کارکردی مخفی داشته باشد و هم امکان ضبط 360 درجه را فراهم کند. این نوع دوربین ها ظاهری شبیه به گلوله یا لوله دارند و عموما برای فضاهای باز و بدون سقف کاربرد دارند. دوربین های بولت می توانند فضای بزرگتری را تحت پوشش قرار دهند و مشاهده فواصل طولانی تر از طریق آن ها امکان پذیر است. محل نصب این نوع دوربین ها روی دیوار است به همین علت به آن ها دوربین های دیواری نیز می گویند. برای نظارت بر مکان هایی مانند خیابان ها از دوربین مداربسته ترافیکی از نوع بولت استفاده می شود.

http://dieselcommittee.ir

در بسیاری از مواقع جرائمی مانند سرقت مدارک و یا جا به جایی اسناد مختلف در ادارات مختلف صورت می گیرد که برای جلوگیری از این موارد نیاز است فردی به کنترل آن بپردازد. در این گونه مواقع استفاده از انواع دوربین مدار بسته بهترین گزینه به شمار رفته و مدیر شرکت می تواند با نصب دوربین در بخش های مختلف، تصاویر دریافت را در مانیتور خود مشاهده نموده و از موارد این چنینی آگاه باشد. شرکت های مختلف تولید کننده دوربین های مدار بسته برندهای مختلفی از انواع شکل ظاهری دوربین مدار بسته طراحی و تولید می کنند که هر یک از این برندها از قیمت ها و کیفیت های متفاوتی برخوردار می باشند. هایک ویژن، های لوک، داهوا، یونی ویو، سامسونگ، سونی، توشیبا و … انواعی از برندهای دوربین مدار بسته در بازار می باشند.

  • برای اینکه یک دوربین مداربسته بی‌سیم کار کند، برای عملکرد صحیح نیاز به یک خط دید دارد.
  • کیفیت تصاویر دوربین HD بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ قدیمی بود به همین علت قابلیت نصب برخی سنسورهای هوشمند بر روی آن ممکن گردید.
  • در این بخش چند دوربین تحت شبکه پاناسونیک با کیفیت بالا را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.
  • در دوربین های IP یا همان تحت شبکه دستگاه ذخیره کننده اطلاعات و تصاویر NVR است .
تمامی دوربین‌ها تصویر را دریافت و منتقل می‌کنند و برخی توانایی دریافت صدا را هم دارند و این توانایی جز امکانات ویژه به شمار نمی‌رود. برخی از مدل‌ها امکانات ویژه‌ای را ارائه می‌دهند که به آن می‌پردازیم. یکی دیگر از راه‌های تقسیم‌بندی دوربین مداربسته تقسیم بندی براساس کیفیت دوربین است.

دوربین مداربسته آنالوگ اچ دی: