انواع پله برقی براساس کارکرد و نوع طراحی + موارد مهم در استاندارد

انواع پله برقی براساس کارکرد و نوع طراحی + موارد مهم در استاندارد

پس از حمل پله به محل نصب، تجهیزات مربوط به محفظه های بالا و پائین در جای خود قرار گرفته و نصب می شوند. روشهای مختلفی جهت حمل و قرار دادن خرپای پله برقی بر روی محل نصب در طبقات وجود کلیک کنید دارد. تفاوت آسانسور و پله برقی بیشتر مربوط به ساختار هر دستگاه می باشد تا عملکرد آن ها، زیرا پله برقی ها، پله های متحرکی می باشند که امروزه در همه جا حضور دارند و به افراد کمک می کنند تا از یک سطح به سطح دیگر منتقل شوند. اسانسورها نیز وسیله مناسبی برای کمک به افراد در جابجایی بین طبقات یک ساختمان هستند. این نوع تابلو که به تابلوی دوسرعته معروف است تمام ایرادات تابلو‌‌‌‌های رله‌ای را جز ابعاد بزرگ و پیچیدگی تابلو داراست.

  • نوع به روز آنها مجهز به سنسوری است که در زمان ایستادن افراد بر روی آن و در هنگام استفاده، سرعت حرکت آن بیشتر می گردد که این امر باعث مصرف بهینه انرژی در اینگونه رمپ هاست.
  • از جمله آنها پایین بودن بازده الکتریکی موتور (در حدود هشتاد درصد) و پایین بودن بازده مکانیکی گیربکس (در حدود 45 درصد) که موجب افزایش هزینه ها و استهلاک سیستم می‌شود.
  • در این مقاله سعی شده است ، تفاوتهای بین پله برقی و آسانسور، برای کسانی که نمیتوانند بین این دو تمایز قائل شوند ، برجسته شود.
  • آسانسور تنها وسيله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گيرد و عمومي ترين وسيله جابجائي عمودی در جهان است.
  • پله برقی تجاری در مراکز خرید، ساختمان های تجاری و فروشگاه های بزرگ نصب می شود.

این دو پلتفرم، قسمتهای منحنی حفاظ را در خود جای می دهند، همچنین موتور، گیربکس و پله ها را. پلتفرم بالا شامل موتور محرک و تجهیزات مربوطه و گیربکس اصلی سیستم می باشد. پلتفرم پائینی چرخها و تجهیزات لازم جهت بازگشت پله به مبدا را درخود جای داده است. بعلاوه پلتفرمها مجهز به یک سینی یا صفحه ثابت و یک صفحه شانه ای می باشند. سینی مذکور فضای لازم برای ایستادن مسافرین قبل از سوار شدن به پله ها ی متحرک را فراهم میکند. این سینی با سطح تمام شده کف همتراز بوده و معمولا بصورتی تعبیه می شود که قابل جابجائی بوده و تجهیزات زیر آن در دسترس متخصصین نصب و نگهداری باشد.

شرکت آسانسور و پله برقی آسا

در صورت نبودن این فضا نیز امکان نصب سازه در حیاط و یا تخریب بخشی از ساختمان برای جایگذاری بالابر وجود دارد. در حال حاضر یکی از مشکلات ساختمان‌‌‌‌های بزرگ کافی نبودن فضای در نظر گرفته شده برای آسانسور است. شرکت آسانبرکاران عرشیان با بهره گیری از مهندسی مجرب و همکاری با شرکت CANNY با عنایت به همکاری های مشترک نسبت به طراحی و مهندسی پله برقی های مورد نیاز جهت ساخت داخل اقدام میکند. یکی از موارد مهم در استاندارد پله برقی محاسبه ارتفاع آن است که به معنای میزان جا به جایی عمودی پله بوده و با توجه به فاصله بین دو طبقه که پله برقی آنجا قرار می گیرد، محاسبه می شود. این پله ها باید دارای پوشش کامل باشند تا در شرایط آب و هوایی مختلف دچار آسیب نشوند.

مدرن سازی آسانسور؛ آنچه مدیران ساختمان باید بدانند طراحی و ساخت آسانسورها معمولا در چارچوب‌ کارکردهای متفاوت خود بین 20… دفعه بعدی که سوار پله برقی می شوید دکمه های توقف اضطراری را ببندید. اشتباه– بسیاری از مردم فکر می کنند پله برقی خیلی سریع حرکت می کند.

دعوت انجمن تولیدکنندگان آسانسور و پله برقی جهت بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی

لذا پیش از انجام فرایند بازرسی ، باید بازرس سوابق بازرسی پیشین را در صورت وجود پیگیری نماید. (مراحل بازرسی یک آسانسور از ابتدا تا انتها توسط یک شرکت بازرسی انجام می پذیرد). دارا بودن قويترين گروه فنی و مهندسی جهت ارائه خدمات پس از فروش که دارای اهميت خاصی ميباشد. در مناطق خلوت می‌توان از صفحات حسگر به حضور مسافر در دو انتهای پله‌برقی استفاده کرد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

پله برقی برای سرعت دادن به جابجایی افراد در بین طبقات ساختمان در کمال آرامش و بدون فوت وقت طراحی و تولید شده است. نسبت به آسانسور فوت وقت ندارد و به صورت مستمر در حال جابجایی افراد است. از مزایای دیگر پله برقی می توان به این مورد که ظرفیت محدودی را همانند کابین آسانسور ندارد، اشاره کرد. نیروی محرکه در این نوع آسانسورها از یک موتورالکتریکی که معمولاً در بالای چاه آسانسور و در محلی به نام موتورخانه نصب گردیده، تامین می‌شود. بر روی فلکه این موتور تعدادی کابل فولادی (اصطلاحاً سیم بکسل) وجود دارد که از یک سمت به کابین آسانسور و از سمت دیگر به وزنه‌‌‌‌‌های آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند، متصل است.

از آسانسورها در ساختمانهای چند طبقه مانند دفاتر ، آپارتمانها ، بانکها ، بیمارستانها و غیره استفاده می شود اما پله برقی اصفهان در مراکز خرید ، مترو ، ایستگاه راه آهن و غیره استفاده می شود. اطمینان از تنظیم صحیح مولفه های کنترلی موتور جهت کارکرد صحیح و روان پله برقی مطابق با سرعت طراحی ، همچنین اطمینان از فعال بودن ترمز اضطراری، آخرین مرحله نصب را شامل می شود. گامهای پله بایستی در فاصله صحیحی نسبت به یکدیگر تنظیم شده باشند تا مانع بروز هرگونه فشار یا مالش بر روی یکدیگر شوند. همچنین نبایستی آنقدر از هم فاصله داشته باشند که شکاف بزرگی بین پله ها ایجاد شده و امکان آسیب پای استفاده کنندگان فراهم آید.

“پله برقی چگونه کار می کند؟” عرشیان اینجاست تا بینشی جدید را ارائه دهد. چیدمان پله برقی در چند طبقه به صورت تکی، ضربدری و موازی طراحی می شود. معمولا در مراکز تجاری از چیدمان تکی استفاده می شود، در این چیدمان مسافران می توانند از پله هایی که در یک سمت ساختمان قرار دارد به طبقه بالا بروند و به وسیله پله هایی که در سمت دیگر ساختمان نصب می شود به طبقه پایین حرکت کنند.

تست عملکرد پاراشوت در موتورخانه که معمولا” سیم بکسل را از روی فلکه اصلی گاورنر برداشته و در محل شیار تست قرار می دهند، و چون در این وضعیت سرعت حرکت گاورنر از حد متعارف بیشتر می شود، گاورنر فعال شده و آسانسور پاراشوت می کند. شرکت رازی متشکل از بخشهای بازاریابی، فروش، بازرگانی خارجی و داخلی، طراحی، تدارکات، نصب، مدیریت کنترل پروژه، واحد کنترل کیفی، امور اداری و منابع انسانی،امور مالی و خدمات پس از فروش می باشد. همانگونه که از نام آن پیداست، بر روی نرده های کناری پله برقی ها یک دستگیره نصب می گردد که برای حفظ تعادل افرادی که از پله برقی استفاده می کنند می باشد. این شرکت از بدو تأسیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی عضو این سندیکا گردیده و در حال حاضر نیز دارای پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنایع می باشد. ویژگی های متفاوت کابین آسانسور استیل را بشناسید کابین آسانسور استیل با ویژگی های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. ظرافت و زیبایی در طراحی کابین آسانسور می تواند یکی از ویژگی های مثبت برای مشتریان و کاربران ساختمان باشد.

طول مفید پله برقی

به هر حال مردم باید مراقب باشند لباسهایشان، بند کفش شان، موهای بلندشان و جواهرشان و دیگر وسایلشان در پله برقی گیر نکند. در طراحی پله برقی های جدید، معمولا از حسگرها و سنسورهایی استفاده می گردد که در زمان استفاده نشدن از آنها کار نکند، از این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. طراحی پله برقی باید متناسب با استحکام مکان مورد نظر و سازه باشد. پله برقی ، آسانسورهای MRL ، آسانسورهای کششی، پیاده روی برقی … یک آسانسور توسط موتور آسانسور نیروی لازم برای حرکت عمودی کابین را فراهم می کند. همچنین فرمانهای لازم برای توقف های خودکار و کنترل آسانسور توسط تابلو فرمان آسانسور انجام می شود.