دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف + نمونه کار سازه صنعت

دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف + نمونه کار سازه صنعت

آیا می‌دانستید که درپوش‌های تخلیه در کف آشپرخانه، حمام، اتاق و … یکی از مدل‌های دریچه بازدید پایه کوتاه هستند؟ روی اکثر این دریچه‌ها یک صافی قرار دارد که مانع از ورود کف، خاک، مو، چربی و … به درون لوله تخلیه و فاضلاب می‌شود. نکته مهم در هنگام خرید دریچه­های بازدید توجه به مواد تولیدی آن است و بهتر است در ساخت آن از آلومینیوم کوره‌ای استفاده شود تا طول عمر بالاتری داشته باشد. دریچه­ های بازرسی مناسب باید به‌آسانی بر روی سقف یا دیوار قابل نصب باشد یعنی هزینه و زمان زیادی برای نصب آن صرف نشود. همچنین دریچه­های بازدید باید دارای تنوع رنگ باشند و روش ساخت آن­ها آسان باشد و در صورت لزوم بتوان دوباره آن را تهیه کرد و در بازار موجود باشد. پس از ساخت ، دریچه بازدید آهنی به وسیله ی رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشش داده می شود . دریچه بازدید باید در انواع سایزها، رنگ ها و … در بازار وجود داشته باشد و طریقه ساخت آنها نیز آسان باشد تا در آینده در صورت نیاز موارد دیگر نیز بتوان سفارش داد.

قطعات دستگاههای هواساز و ماشین آلات صنعتی

از جمله دسترسی و نظارت بر آسانسورهای برقی، FF، تلفن، آنتن و سیستم های اعلام حریق، تابلوهای برق، جعبه های توزیع و واحدهای کنترل، شبکه های کامپیوتری، سیستم های تلفن، استفاده داخلی. قطعه ای که در لوله کشی فاضلابی ساختمانی استفاده میشود جهت دسترسی به داخل لوله. سه راهی از جنس پی وی سی که بالای آن یک در قابل باز و بسته شدن هست که در خطوط لوله فاضلاب ساختمانی استفاده می شود. دریچه های لولا دار و بدون لولا جهت نصب روی منهول های خطوط لوله انتقال فاضلاب و مخابرات . دریچه بازدید زیر فن کویل در واقع دریچه هایی هستند که توسط طراحان و مهندسان طراحی و ساخته شده اند تا دسترسی و بازدید از فن کویل ها ( در صورت لزوم) راحت تر شود. فن کویل ها را می توان کوچک ترین اجزای هر سیستم تهویه هوا به شمار آورد.

در غیر این صورت دریچه خریداری شده ممکن است بزرگتر یا کوچکتر از سایز لوله‌ها باشد. توصیه می‌کنیم پس از اندازه‌گیری دقیق لوله‌ها، به سایت آپادانا کالا مراجعه کنید و متناسب به اندازه لوله‌های فاضلاب، دریچه بازدید موردنظرتان را خریداری نمایید. کیفیت و تنوع محصولات موجود در این سایت سبب شده تا مصرف‌کنندگان سریع‌تر و راحت‌تر بتوانند محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنند. دریچه های بازدید فاضلاب دریچه هایی هستند که در سیستم لوله کشی فاضلاب در مکان های مناسب جای گذاری و نصب می شوند.

قلاب ایرانیت-کرپی پروفیل-بست فلزی- پیچ سرمته-قلاب فلزی

البته به غیر از موارد فوق استفاده از دریچه بازدید پلاستیکی در دیوار یا سقف سرویس های بهداشتی، استخر، سونا و محل های مشابه که میزانِ رطوبت به واسطه بخار و شستشو بسیار بالاست، طبیعی به نظر می‌آید. ماهیت دریچه پلاستیکی از مواد پلیمریِ ABS است که شرکت تهویه فراز با استفاده از موادِ فوق با چگالیِ بالا،سعی در تولید دریچه بازدید پلاستیکی با کیفیت و استاندارد بالا کرده است. لازم به ذکر می‌باشد انواع دریچه بازدید پلاستیکی در ابعاد استاندارد(۱۵×۱۵ و ۲۰×۲۰ و ۲۵×۲۵ و ۳۰×۳۰ و همچنین ۳۰×۲۰) تولید و عرضه می‌شود. از جمله مزایای استفاده از دریچه بازدید پلاستیکی می‌توان به وزن سبکِ آن اشاره کرد، این خصوصیت باعث می‌گردد که در جاهایی مثل سقف ها یا سقف های کاذب که دریچه بازدید باید در سقف نصب گردد، امکانِ خطر یا افتادنِ دریچه بازدید به حداقل برسد. دومین ویژگیِ استفاده از دریچه بازدید پلاستیکی، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است.به طوریکه قیمت دریچه بازدید پلاستیکی در مقایسه با دریچه بازدید آلومینیومی و دریچه بازدید چوبی، به طور چشمگیری کم می‌شود، که این کاهش قیمت حتی به پنجاه درصد هم می رسد. دریچه بازدید پلاستیکی دارای یک فریم در حاشیه‌ی درب و یک دربِ بازشونده در چهارچوبِ داخلیِ خود است.

به درون لوله تخلیه و فاضلاب می‌شود.

اگر نوع درب دریچه بازدید وزنه ای باشد از پروفیلی برای ساخت فریم استفاده می‌گردد که مثل “سه پری” به داخل لبه داشته باشد که این لبه باعث ایجاد نشیمن گاهی برای دربِ وزنه ایِ دریچه بازدید شود. ولی اگر نوع درب دریچه بازدید لولایی با قفل زیمنسی باشد،باید از پروفیلی استفاده کرد که فاقد لبه به سمت داخل باشد تا درب بدون هیچ مانعی باز و بسته شود .استفاده از “زِه وار” در حاشیه‌ی درب دریچه بازدید برای پوششِ خلاءِ محیط درب دریچه بازدید ،هم باعث زیبایی و هم باعث استحکام دریچه بازدید می‌شود. پس از ساخت درب دریچه بازدید نوبت به پِرسِ سوراخ و تعبیه‌ی محل قفلِ درب دریچه بازدید خواهد رسید. پس از سوراخ کردنِ جای قفل، خودِ قفل را به صورت پیچی به محل سوراخ چسبانده و تثبیت می نماییم. در مرحله‌ی بعد نوبت به جانمایی و الصاقِ درب به فریمِ دریچه بازدید می‌رسد.

لولایی و وزنی ساخته می شود و با رنگ کوره ای الکترواستاتیکاندود خرید دریچه بازدید شده است. می‌بایست با استفاده از آن در سیستم فاضلاب و سایر خط لوله‌ها، از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نموده و هزینه‌های جانبی این سیستم پرکاربرد را به حداقل برسانیم. کانال فلکسیبل پشم شیشه برای جاهاییکه نیاز به عایق حرارتی با دمای متوسط به بالا می باشد مورد استفاده قرار می گیرد ووزنی سبک و امکان حمل و نصب آسان دارد.

  • درب دریچه بازدید فنکویل پی وی سی به صورت وزنه ای بر روی فِریمِ دریچه سوار شده و هنگام بازدید و تعمیرِ دستگاه فنکویل بارز و بسته می‌گردد.
  • در هر سیستم فاضلاب باید تعداد کافی دریچه بازدید در پاین ترین نقطه هر لوله فاضلاب قائم، در سر زانو سه راهه‌ها موقع اتصال یک لوله فرعی به لوله اصلی دیگر، در هر تغییر مسیر و بالاخره در لوله اصلی فاضلاب ساختمان که از دیوار خارجی عبور می‌کند نصب نمود.
  • دریچه بازدید تاسیسات هم می تواند از جنس آلومینیوم با رنگ کوره ای و قفل زیمنسی ساخته شود و هم می تواند بصورت پلاستیکی تولید و عرضه گردد.
  • در واقع بخش هایی از تاسیسات ساختمان که نیاز به بازدید دارند توسط دریچه بازدید پوشانده می شوند.
  • برای ایجاد و امکان راهی برای دسترسی به سیستم‌های تاسیساتی از دربی به نام دریچه بازرسی یا بازدید استفاده می‌شود.
پس از انجام عملیات رنگ و خروج دریچه بازدید از کوره رنگ برای حفاظت دریچه بازدید در زمان انتقال دریچه بازدید به محل نصب از پوشش های مشمعیی به صورت ضربه گیر استفاده می‌گردد. پس از این مرحله باید نسبت به تدوین ساختار درب دریچه بازدید خطی لولایی اقدام نمود. پس از خمکاریِ اضلاعِ درب دریچه بازدید باید میزان فضایی که قرار است دریچه مشبک بر روی درب دریچه بازدید اشغال کند را برش می‌زنیم و دریچه مشبکی را از قبل آماده کردیم بر روی این محل تعبیه و تثبیت می نماییم. ابعاد و سایز این دریچه فرعیِ مشبک به میزان هوایی که دستگاه باید از محیط تغذیه کند وابسته است.