دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال یوزتک

حال شما با این داشته‌ها می‌توانید استراتژی بازاریابی و فروش خود را تحلیل کنید و ببینید چه‌کارهایی جواب مناسب را می‌دهد. همانطور که می‌دانید کاربران فضای مجازی روز به روز در حال افزایش بوده و همین مسئله باعث مطرح شدن دیجیتال مارکتینگ شده است. به طور کلی تفاوت‌های عمده‌ای بین تبلیغات در بستر دیجیتال و فضای سنتی وجود دارد که برخی از مهمترین آنها شامل موارد ذیل است.

پرفروش ترین قالب های سایت

اگر می خواهید وب سایتی عالی با بالاترین رتبه در.کلید واژه های کاربردی داشته باشید، اهمیت و ضرورت سئو و دیجیتال مارکتینگ را جدی بگیرید. همچنین، با انتشار محتوای حمایت شده، مخاطبان دو برند به یکدیگر متصل خواهند شد و این جامعه هدف را گسترش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به شما توصیه میکنیم حتما از مقاله‌ بازاریابی درونگرا چیست و چه کمکی به کسب و کار ما می‌کند دیدن کنید. این تبلیغات مستقیماً در میان محتوای متنی یا تصویری شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ

فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی Social Networks امکانی را در اختیار صاحبان کالا می‌‎دهد تا بتوانند بدون واسطه با مشتری تعامل کنند. شاید به خلاصه بتوان گفت بازاریابی دیجیتال زیر مجموغه بازاریابی الکترونیکی است و بازاریابی اینترنتی زیر زیر مجموغه بازاریابی دیجیتال است. در جلسه آینده این بلوک، راجع به داشتن یک وبسایت برای حضور در فضای آنلاین صحبت خواهیم کرد و تمام آنچه که شما برای شروع فعالیت خود در دنیای دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

  • بازاریابی سنتی به تبلیغاتی شامل آگهی‌ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه‌ها و غیره می‌پردازد.
  • البته گزارش‌های تحقیقات و یافته‌های جدید می‌تواند برای مرحله اول یعنی آگاهی هم کارساز باشد، چراکه رسانه‌ها و نشریات تخصصی هم از چنین مواردی استقبال می‌کنند.
  • پلتفرم‌هایی مثل هاب اسپات امکان اتصال به کانال هایی مانند لینکدین و فیسبوک رو میسر می‌کنن.
  • هرچند که بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ آن‌چنان که باید و شاید در ایران جای خود را پیدا نکرده است، اما نمی‌توان آن‌را به طور کامل از خدمات دیجیتال مارکتینگ حذف نمود.

برنامه‌ریزی صحیح و برگزاری کمپین‌های برنامه‌ریزی شده بر پایه اصول دیجیتال مارکتینگ هم هزینه کمتری دارد و هم مخاطبان درستی را به سمت محصول/خدمت شما هدایت می‌کند. شما فقط برای تصرف آن رسانه، با چشمانی بسته و بدون توانایی محاسبه میزان اثربخشی، بودجه صرف می‌کنید. در نقطه مقابل، دیجیتال ‌مارکتینگ نه تنها به شما امکان اندازه‌گیری موفقیت هر کمپین را می‌دهد، نکته مهم‌تر این است که شما در دنیای آنلاین، فقط برای تحقق هدف نهایی هزینه می‎‌پردازید. شبکه‌های تبلیغات دیجیتال، در ابتدا هدف شما از بازاریابی در هر کمپین را جویا می‌شوند و صورت حساب نهایی شما، براساس عملی شدن این اهداف خواهد بود. این بار اگر می‌خواهید تیزر شما به تعداد مشخصی از افراد به طور کامل نمایش داده شود، فقط براساس آن تعداد متحمل هزینه می‌شوید، نه برای مخاطبانی که یک ثانیه پس از شروع تیزر شما، کانال تلویزیون را عوض کرده‌اند یا اصلا به تماشای آن نپرداخته‌اند. شفافیت نرخ بازگشت سرمایه را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین موهبت‌های دیجیتال‌ مارکتینگ در دنیای امروز دانست.

در این مسیر می توانید از آموزش های وسیع در این زمینه مانند آموزش طراحی سایت که می تواند به پیشبرد اهدافتان کمک کند، هم یاری بگیرید. برای شروع، می‌توانید یک کتاب بازاریابی دیجیتال کامل بخرید که A-Z بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهد. هدف اصلی کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همانطور که در بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید، می توانید از آن برای به دست آوردن سرنخ یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید. اینستاگرام مارکتینگ و توییت های تبلیغاتی دو نمونه از بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک بازاریابان را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی به کاربران اینترنت در تعدادی از پلتفرم های دیجیتال دسترسی پیدا کنند.

به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل با کیفیت ترین سرنخ های آنلاین برای تیم فروش شما از طریق وب سایت و کانال های دیجیتال حمایت کننده دیگر است. بدون توجه به چیزی که بیزینس شما می فروشد، دیجیتال مارکتینگ همچنان شامل ایجاد پرسوناهای خریدار شما برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای با ارزش آنلاین با توجه به این نیازها می شرکت طراحی سایت سی یو وب شود. اگرچه این بدین معنی نیست که تمامی بیزینس ها باید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ را به شیوه های مشابه یکدیگر پیاده سازی کنند. اساساً، هر کسب و کاری که می خواهد حضور آنلاین خود را افزایش دهد و مشتریان بیشتری را به صورت آنلاین جذب کند، می تواند از خدمات دیجیتال مارکتینگ بهره مند شود.

استخدام در شرکت سئوکار

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال یوزتک