طراحی داخلی اداری – شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی مهران طاهری

می توان گفت “سادگی” و “وسایل کم در چیدمان” از جمله مهمترین ویژگی های طراحی مدرن می باشد. از وسیله های بسیار ساده و کم برای دکوراسیون خانه استفاده می شود. رابطه هایی که به وسیله الگو ها در بین عناصر قرار می گیرند در نتیجه کار مشخص کننده دیداری و نحوه قرار گیری صحیح عناصر در فضای داخلی می باشند و در در چیزی که ما می بینیم و یا درک می کنیم تاثیر دارند. سبک مدرن یکی از ایدههای طراحی دکوراسیون داخلی خانه است که به تازگی در اکثر منازل به چشم میخورد و افراد زیادی هستند که به این سبک علاقه دارند. ازین رو، بحث اینکه این نوع چیدمان در دکوراسیون داخلی، تا چه اندازه توانسته نیاز های زندگی ایرانی، آداب و رسوم، سلایق و علایق آن ها را پاسخ گو باشد همچنان نیاز به بحث و تبادل نظر و ایده دارد. به همین دلیل نیازی به داشتن آگاهی از قوانین ساختمانی نیست. در این صورت در سمت دیگر مبلمان تعادل برقرار نیست. امروزه با پیشرفت در زمینههای مختلف دکوراسیون داخلی تنها برای خانههای مسکونی مورد توجه نیست و برای زیباسازی و کاربردی شدن مغازهها، دفاتر کاری، کارخانهها، فروشگاهها، هتلها، بیمارستانها، ایستگاههای مترو، اتوبوس و… با این کار فضا پذیرایی را از فضاهای دیگر جدا میکنند یا اینکه در خانههایی با متراژ بالا فضا را به قسمتهای کوچک و کاربردی تبدیل میکنند.

به طور مثال اگر به جای بخاری یا پکیج ها از شومینه به عنوان وسایل گرمایشی خانه استفاده کنید و کنار آن را با ترفندهای خاصی تزیین کنید، خانه شما فضایی گرم تر و صمیمی تری به خود می گیرد و حضور یک عنصر طبیعی در خانه فضا را شرکت طراحی داخلی و نما زیباتر خواهد کرد. برای مثال اگر عنصر مد نظرتان گلدان یا آویز است، چندین گلدان و آویز کوتاه و بلند را در کنار هم قرار دهید. رنگ عنصر کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما است که می توانید تاثیرات زیادی داشته باشد. با چه هدفی از دکوراسیون داخلی استفاده می کنیم؟ همچنین با جداسازی راهرو و اتاق از پذیرایی به تفکیک هر چه بهتر قسمتهای مختلف خانه کمک کنید. به همین دلیل ممکنه تفاوتهایی با یک پروژه نوساز داشته باشه. پروژه ها به ندرت طبق برنامه ریزی هموار پیش می روند و شما مجبورید به طور مرتب مشکلات را حل کنید. چیدمان پشت ویترین نیز با توجه به اینکه بیانگر مفهوم کلی در رابطه با نوع فعالیت مغازه است باید با همان سبک مدرن و کلاسیک همراه باشد.

معماری داخلی در واقع همان خلق فضا می باشد، فضایی که در عین زیبایی و اثرگذاربودن کارایی لازم را نیز داشته باشد. معماری داخلی در واقع طراحی یک فضا است که با استفاده از مرزهای ساختمان ایجاد شده و حتی طراحی اولین نقشه برای استفاده در طراحی یا تغییر دادن یک طرح یا تجدید نظر در طرح بر عهده معماری داخلی است. پس باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشته باشید تا با هماهنگی سبک و همخوانی روکش و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هماهنگی بیشتری در خانه ایجاد کنید. برای طراحی سبک کلاسیک به ویژگیهای آن دقت کنید. به طور مثال اگر خانه شما جایگاه همیشگی مهمان هاست و باید فضای گرم و دل انگیزی در خانه ایجاد شود، می توانید از چوب پارکت استفاده کنید و اگر خواهان محیط رسمی تر هستید استفاده از سنگ و سرامیک گزینه خوبی برای کفپوش خانه شما خواهد بود. رنگهایی مثل کرم و قهوهای و در برخی طراحیها از زرشکی نیز استفاده میشود که ترکیب آن با چوب زیبایی دکور داخلی خانه را دو چندان میکند. در سبک کلاسیک از چوب به عنوان لوکس ترین متریال طبیعی در طراحی داخلی ساختمان استفاده می شود. با الهام گرفتن از تصاویر سایت قطعا می توانید دکوراسیون داخلی منزل را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید و محیطی شیک ایجاد نمایید.

ما در این مقاله قصد داریم به نکات مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه زیبا و متفاوت بپردازیم. استفاده از سماور، قوری و استکان کمر باریک شاه عباسی نیز بهعنوان یک شاخصه لوکس و کاربردی لذت حضور در این محیط را چند برابر خواهد کرد. از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین چیدمان دکوراسیون داخلی منازل پارتیشن بندی فضا در دکوراسیون می باشد که این ویژگی بیشتر مخصوص خانه هایی با متراژ بالاست که شما باید فضای مختلف را پر کنید و قسمتهای بزرگ را به قسمت های کوچک تر و کاربردی تقسیم کنید، که با استفاده از پارتیشن بندی این کار به راحتی انجام میشود. برخی افراد تصور میکنند که طراحی دکوراسیون منزل کار ساده و راحتی است؛ در این موقعیت باید گفته شود که این یک تصور اشتباه است و طراحی دکوراسیون علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه مخاطب باید طبق اصول و نکات خاص خود پیش برود تا نتیجه طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی خانه مطلوب باشد. همچنین طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری باعث ایجاد یک فضای امن برای کارمندان میشود و با احساس راحتی که در آنها ایجاد میکند راندمان کار را بالا میبرد . فاکتور دیگری که در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل مهم است استفاده از اکسسوریهای مناسب با سبک و مدل دکوراسیون داخلی خانه است که تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی دکوراسیون داخلی خانه دارد؛ اما دقت داشته باشید که از اکسسوریهای صحیح استفاده کنید.

تا به اینجا در مورد معماری داخلی صحبت شد، اما با تعریف طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی به تفاوت آنها پی خواهیم برد که در ادامه بیان می شود. اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل به این منظور است که برای افراد فضا داخلی منزل حس آرامش و شادی را به وجود میآورد. شما می توانید با استفاده از مبل های کلاسیک یک چیدمان سنتی که به شکل مدرن تلفیق شده است را در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. سبک دکوراسیون مدرن: در سبک دکوراسیون مدرن از مبلمان و لوازم استیل، فلزی و شیشهای استفاده میشود. در سبک مدرن از وسایل و لوازم غیر ضروری استفاده نمیشود حتی برخی اوقات هنگام طراحی وسایل ضروری را تا حد امکان در دکوراسیون داخلی منزل حذف میکنند. به همین دلیل باید در طراحی داخلی اداری اتاق مدیریت از مبلمان و لوازم بهتر و شیک تری استفاده شود تا مشتریان در هنگام ورود به اتاق مدیریت به وضوح این تفاوت را احساس کنند. طراحی داخلی از دکور برنامههای تلویزیونی گرفته تا خانههای مسکونی و فروشگاههای تجاری از مهمترین قسمتهای هر فضا میباشد که بسته به کاربرد آن فضا میبایست مناسبترین طراحی برای آن صورت گیرد.

هم چنین شرکت معماری و طراحی داخلی شاه توت، آموزش های علمی و هنری دکوراسیون داخلی و همین طور آموزش نرم افزار های معماری مثل آموزش اتوکد، آموزش 3D max و Vray به صورت حرفه ای و کاربردی توسط اساتید گروه معماری شاه توت ، ارائه می دهد. استفاده از پارتیشن در دکوراسیون داخلی منزل از فاکتورهای کاربردی است که طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی استفاده میکنند. متراژ منزل از مهمترین مواردی است که در هنگام طراحی دکوراسیون باید به آن توجه ویژه داشت؛ به این علت که طراحیها متناسب با متراژ متفاوت است. به جرات می توان گفت مهمترین عاملی که گرما و صمیمیت را به خانه ما هدیه می دهد اعمال سلیقه شخصی و سبک زندگی خاص خودمان در دکوراسیون داخلی منزل ماست. در ادامه به چند اصول مهم در طراحی دکوراسیون خانه اشاره میکنیم. اما اگر جزو این دسته افراد نیستید، این نوع تعادل به مرور زمان برایتان خسته کننده خواهد شد و جذابیتش را از دست می دهد.

برای اینکه نتیجه نهایی طراحی دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده مطلوب شود باید اصول و نکاتی را رعایت کنید که البته در این موضوع اگر به تیم طراحی حامی ساخت اعتماد کنید آنها بخاطر تجربه بالایی که در این زمینه دارند به تمامی نکات و اصول واقف هستند و آن نکات را رعایت میکنند. حامی ساخت این طراحیها را با نرم افزار ۳dmax انجام میدهند تا افراد بتوانند قبل از اجرا، نهایی شدن طراحی دکور داخلی خانه ایرانی را به مخاطبان خود نشان دهند و در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهند؛ علاوه براین حامی ساخت خدمات دیگری مانند طراحی دکور آشپزخانه و دکور اداری را نیز انجام میدهند و در طراحی دکوراسیون اداری از پارتیشنهای اداری و هر چیزی که برای زیباتر شدن دکور لازم و قابل اجرا باشد استفاده میکنند. متقاضیان طراحی و دکوراسیون داخلی منزل می توانند با سر زدن به این سایت ها خدمات مربوطه را از مشاورین و کارشناسان طراحی و دکوراسیون دریافت نمایند. در همین زمینه حتمی است که این وسایل اساسی نیاز، فیزیک، گوشه و کنار کاری و همین طور اهمیت هدف سالم کارکنان به جهت کیفیت فعالیت موءثر باشند و از همین روش راندمان فضای اداری بیشتر می شود و کارفرما می تواند به هدف ها مختلف خود در شرکت و محل محیط اداری خویش دست بیابد.

توجه داشته باشید که برای اینکه سبک خانه و با آشپزخانه شما در یک راستا باشد و نمای کلی منزل شما حفظ شود باید به طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیز توجه کنید؛ به طور مثال کابینت هایگلاس متریال مناسبی برای این سبک است. باید خانهتان تا حد ممکن درجهیک (و گران) به نظر برسد! لازم به ذکر است که هر گیاهی برای نوع خاصی از سبک دکوراسیون داخلی مناسب است، پس بهتر میشود اگر در انتخاب آنها دقت لازم را در نظر داشت. به عبارتی معیارها و سنت کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. این تقسیم بندی می تواند به افرادی که قصد تلفیق سبک های مختلف دکوراسیون را دارند هم کمک کند و در این شرایط می توان از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

برای دسترسی به این حالت در طراحی، باید به نوع تکرار، گذار و کنتراست فکر کنیم. اخیرا دکوراسیون داخلی منزل بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد زیادی هستند که به فکر بازسازی دکوراسیون منزل خود هستند؛ البته از اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل در زمان ساخت ساختمان نمیتوان چشم پوشی کرد. نورپردازی در طراحی دکوراسیون منزل از آن مواردی است که به شدت در نمای کلی دکوراسیون تاثیر میگذارد و جلوه آن را چندین برابر میکند. فاکتور دیگری که در نمای کلی دکوراسیون داخلی منزل تاثیر گذار است استفاده از کفپوش است؛ اگر شما کفپوشی متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزلتان انتخاب کنید ظاهر بسیار زیبایی را به نمای کلی خانهیتان میبخشید.

اگر از گل های آپارتمانی در داخل فضای خانه خود استفاده کنید علاوه بر ایجاد طراوت و سرزندگی در فضای خانه، فضای منزل شما زیباتر می شود و در روحیه افراد خانه هم تاثیر گذار خواهد بود. با به کار گرفتن کتابخانه در طراحی دکوراسیون داخلی و منزل و قرار دادن کتاب های مختلف داخل طبقهها و شلف ها می توانید فضای فرهنگی و لاکچری در خانه خود ایجاد کنید و علاوه بر کتاب، میتوانید داخل این قفسه ها را با جام های افتخار و تابلوها و وسایل یادگاری پر کنید. البته علاوه بر زیبایی باعث بهبود بخشیدن به کیفیت هوای داخل خانه هم خواهند شد. از طرف دیگر طراحی دکوراسیون منزل ایرانی ساده به افراد کمک میکند تا در فضا خانه حس آرامش بیشتری داشته باشد. برای اینکه سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید باید انواع مختلف سبکها را بشناسید تا بتوانید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ به این منظور میتوانید از مشاوران حامی ساخت کمک بگیرید تا در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی همراه شما باشند. برخی از افراد علاقه دارند در محیطی زندگی کنند که تمام سلیقه و روحیات خود را در بطن و ظاهر زندگی خود احساس کنند؛ به طور مثال دکوراسیون داخلی خانه سنتی، ایرانی بودن و حس آرامش عجیبی را به فرد القا میکند و برخی میخواهند این موضوع در ظاهر منزل خود نمود پیدا کند.