طراحی داخلی کافه قنادی

معمار یا طراح داخلی معمولا این نقشه را ترسیم می کند اما شما نیز می توانید بعنوان صاحب این کسب و کار دیدگاهی درست نسبت به چگونگی طرح ریزی آن داشته باشید. نور پردازی را می توانید از درب ورودی تا آشپزخانه محیط کار خود با شکلی متفاوت به نمایش بگذارید و نظر مخاطب را به محیط جلب کنید. روابط انسان و محیط فرایندهایی هستند که انسان ها در برابر عوامل محیطی اطراف خود واکنش نشان می دهند. در ادامه با بقیه این عوامل نیز آشنا خواهیم شد. بسیاری عوامل در طراحی رستوران وجود دارد که متاسفانه توجه کافی به آنها نمیشود. هر چند تکنولوژی پیشرفت کرده و این روزها رستوران ها بیش تر ظاهر مدرن به خود گرفته اند، اما سفره خانه ها هنوز هم وجود دارند و جالب تر این که مشتری های ثابت خود را هرگز از دست نمی دهند. سبک مدرن در طراحی کافه و دکوراسیون داخلی به معنای دوری از تجملات است. اکثر سفره خانه ها (حتی آن هایی که در فضای باز قرار دارند)، بخشی به نام بخش VIP را در بر می گیرند. که از لحاظ آب و هوایی سردتر از شیراز می باشد.

مثلا شما می ­توانید از صندلی­ هایی برای نشستن افرادی که منتظر خالی­ شدن میز هستند استفاده کنید. محل قرارگیری میز و صندلی ها و در واقع اصلی ترین فضای هر رستورانی محیط غذاخوری آن است که معمولا 60% از فضای یک رستوران را به خود اختصاص می دهد. معمولا در سفره خانه های فضای باز، ساده ترین کار، این است که تخت های مخصوص را در محیط باز چید. به خاطر محیط بزرگی که دارد، حریم هر میز به خودی خود حفظ شده و این ویژگی، خود یک مزیت عالی به شمار میآید. با میتوانید به جای آنکه نور را مستقیم از سقف بتابانید، دیوار را نورپردازی کنید. در واقع با کم شدن نور در این فضاها، می توانید احساس راحتی و آرامش بیشتری را داشته باشید که با فضای سنتی هماهنگی و همخوانی بیشتری دارد. به عنوان مثال، شما می توانید یک رستوران مراکشی را تصور کنید که در کنار ارائه کردن انواع خوراکی ها و غذاهای محبوب کشور مراکش، چیدمان و دکوراسیونی دارد که مشتری ها با حضور در فضای آن می توانند تمدن و فرهنگ کشور مراکش را احساس کنند. حوضچه ها یک عنصر مهم و ثابت در معماری سنتی ایران بوده اند و از این رو، طراحی فضایی که مطابق خصوصیات معماری سنتی ایران باشد، می تواند با حضور یک حوضچه، کامل تر شود.

شاید شما هم قبل از طعم غذا و کیفیت، جذب دکوراسیون شیک و خاص یک فضا شده اید. فقط فراموش نکنید که برای صرف غذا در فضای باز رستوران لبنانی کوبابا باید از قبل میز رزرو کنید وگرنه بعید میبینیم جایی برای نشستن در حیاط گیرتان بیاید. به همین خاطر یک پدر نمونه قبل از اینکه از اعضای خانواده به صرف شام دعوت نماید، ابتدا در پی رستوران مناسب می گردد. به این میگن یک نمونه دکور کافی شاپ ساده، مدرن و جذاب. نقاشی کردن دیوارها و اجرای طرحی خاص و مدرن بروی آن ،دیوارکوبهای خاص و تابلوهای نقاشی بزرگ سرتاسری،از عناصری است که می تواند فضای کافه رستوران شما را خلق کند.البته نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که باید برای طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران به نوع غذاهایی که سرو میشود و ارائه خدمات و خوراکیهای موجود در آنجا توجه کرد! در این رابطه، توجه کردن به مواردی که در سفره خانه ها کاربرد دارند، اهمیت زیادی دارد؛ به این شکل که باید در طراحی چنین فضاهایی از المان هایی بهره گرفت که توصیف کننده سبک و سیاق رستوران های سنتی باشند و حس یک فضای سنتی را در ذهن مشتریان تداعی نمایند. شما می توانید با مشورت با یک طراح داخلی و یا استفاده ای ایده های نوآورانه خودتان این مکان ها را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

شما باید با توجه به آنچه که در ذهن دارید جای آشپزخانه و میز کانتر و صندلی و مبلمان خود را در دکوراسیون داخلی کافی شاپ مشخص نمایید . به دلیل آنچه در تحقیقات و محاسبات زیادی به آن احتیاج دارد، مسئله ای دشوار است. “جستجو برای ترندها براساس آنچه هم اکنون وجود دارد انجام نمیشود. این کافه قصد دارد فلسفه زندگی و کمیت آن را گوشزد و به بهبود آن کمک نماید. اما بالعکس آن اگر رخ بدهد قطعا آن فست فود از نظر اقتصادی سود بسیاری خواهد کرد و روز به روز به تعداد مشتریانش اضافه خواهد شد این مدل فست فودیها دقیقا همان فست فودیهایی هستند که مشتری به خاطر حس خوبی که از آن دریافت کرده است آن را به پاتوق خود یا دوستانش تبدیل می کند و در آن فضا خاطره سازی می کند. فود کورت: میزهای یک فودکورن باید شبیه هم، ساده و برای هر یک نفر حدود 1 متر مربع فضا در نظر گرفته شود.

به کارگیری تکنیک های نورپردازی مناسب در بخش های مختلف سفره خانه باید با توجه به نوع محیط و کاربرد آن صورت گیرد. باید دقت کرد که در بعضی از موراد، نوع ساختمان به شکلی می باشد که از نظر ساخت، سالن ها، پنجره ها، ایوان و حتی ستون ها و جزئیات در تطابق کامب با معماری سنتی ایران است. شما می توانید در کنار این موارد از هر چیز دیگری که با معماری سنتی ایران تطابق دارد یا حس خوبی به فضای سفره خانه می دهد نیز استفاده کنید. می توانید گلدان های کوچک شمعدانی روی لبه حوضچه قرار دهید. اکسسوری های مسی نیز یادآور تابه های مسی “نونا” (به ایتالیایی “مادربزرگ”) بود که در پخت ماکارونی استفاده میکردند. به عنوان مثال ، طراح معروف استروتر در طراحی رستوران مارگو در کاون گاردن ، غذاهای خوش طعم ایتالیایی را از توسط صنایع دستی و سنت های ایتالیایی محبوب، مانند کفپوش پالادیان ، ارائه کرد.

پس اگر شما نیز کنجکاو هستید تا بیشتر در رابطه با طراحی داخلی کافه رستوران بدانید و میخواهید که اطلاعات خود در این زمینه را بالاتر ببرید به شما پیشنهاد میکنیم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید تا شما را با بیشتر با فاکتور ها و المان هایی که در این زمینه وجود دارد آشنا سازیم. رستوران ریور جاجرود همانطور که از نامش مشخص است، در مجاورت رودخانه جاجرود قرار دارد اما برای دسترسی به رستوران، در شهر جاجرود وارد جاده شرق به غرب دماوند شوید و بعد از خیابان احسان و قبل از رودخانه جاجرود، به دو خیابان میرسید که می بایست وارد دومین خیابان شده و در انتهای آن، رستوران ریور ساید را مشاهده کنید. متخصصان این حوزه کاری اشتراکی از دو رشته معماری و طراحی را انجام می دهند و سعی دارند علاوه بر خلق محیط های جذاب و زیبا. اگر فضای کافی شما در نزدیکی یک محیط شلوغ و پرسروصدا قرار دارد. 2. در طراحی آن به استفاده از اشیا تزئینی متمایز مدرن بستگی دارد. طراحی نورپردازی مدرن و شیک در فضای کافی شاپ یکی دیگر از مواردی که صاحبان این مشاغل باید به آن توجه ای ویژه داشته باشند. خلاصه، شما باید جهت راه اندازی سفره خانه خود، یک برنامه معین و کامل برای طراحی داخلی داشته باشید.

البته محل این میز باید در کنار باشد به طوری که مزاحمتی برای افرادی که قصد خروج دارند ایجاد نکند. نور باید با دکوراسیون ایجاد شده در هماهنگی قرار بگیرد و آن را تقویت کند. با توجه به این نکته ، می توانید برند خود را بر اساس درک مشتریان و تجربه ای که رستوران شما برای آنها ایجاد می کند ، طراحی و اجرا کنید. برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۶۰ تماس حاصل فرمایید. از آنجا که آجر دارای سایز استاندارد می باشد، می تواند گزینه مناسبی برای زمینه رنگ آمیزی در فضاهای داخلی باشد. یک رستوران مجلل در زمان شام باید دارای نور گرم و با شدت کم باشد.

شهرهای بزرگ دارای رستورانها و کافی شاپ های متعددی هستند و در هر یک از آنها غذاهای مختلف با سروهای گوناگون ارائه میشود؛ برای مثال غذاهای دریایی، چینی، مدیترانهای، ژاپنی، ایرانی، فرانسوی، مکزیکی، یونانی، مجارستانی، ایتالیایی، هندی، لبنانی و یا طبخ غذاهای دودی که وسایل دیگری را برای سرویس دهی لازم دارد. در این شرایط، فضا می تواند به شکل خالص، احساساتی که باید را به مشتری های خود انتقال می دهد، اما اگر چنین ساختمانی در دسترس نباشد، شما می توانید با استفاده از تکنیک های لازم، مصالح منحصر به فرد و با توجه به سلیقه ایرانی، محیط سفره خانه را به محیطی گرم و دلپذیر تبدیل کنید. ازآنجاییکه انسان و طبیعت پیوند بسیار نزدیکی باهم دارند، افزودن هر یک از عناصر طبیعی نظیر آب، گیاه، خاک، نور و غیره به دکوراسیون محیط تجاری، تأثیر شگرفی بر رضایت مشتریان، افزایش کارآمدی پرسنل و درنهایت موفقیت کاری دارد. جیم سالیوان از گروه مروارید تأکید دارد که شناخت بهتر علائق خود در موفقیت رستوران تاثیر بسیار دارد. اول مفهوم و قصه نهفته در طراحی “اهمیت دارد یک روایت داستانی در طرح وجود داشته باشد و محیط رستوران ارائه دهنده قصه ای از خود به افراد باشد.

اگر شما نیز صاحب رستوران هستید حتماً ایجاد چنین فضاهایی برای طراحی داخلی رستوران خاص افراد رویای شماست. اگرچه بسیار مؤثر است، اما چنین طرحی هرگز در فضای داخلی کافه کار نخواهد کرد. نوع اول، فضاهایی است که در آن صندلی ها و میزها قرار می گیرند و می توانند در انواع سبک ها و فرم ها به کار روند. این مهم را برای آشپزخانه خود نیز می توانید به صورت ترکیبی به انجام برسانید یعنی لابه لای کابینت های آشپزخانه و سقف محیط کار خود را با نور پردازی جلوه ای زیبا تر ببخشید. یکی دیگر از چیزهایی که در طراحی سفره خانه ها خیلی مد نظر قرار می گیرد، به کار بردن حوضچه و آبنمای سنتی در فضاست. در چنین فضاهای دلنشینی شنیدن صدای آواهای سنتی و پاپ می تواند بهترین شرایط را برای ایجاد آرامش و گذراندن یک وعده غذایی شاد و مفرح به وجود بیاورد. همه این موارد نسبی است و بستگی به نوع رستوران و سبک غذایی که ارائه می دهند دارد. نورپردازی به شدت بر روی دکوراسیون داخلی فضا تاثیرگذار است پس سعی کنید تا جای امکان از نورپردازی مناسبی متناسب با فضا بهره گیرید. پس تا میتوانید بر روی دیوارها تزئینآلات زیبا و قدیمی نصب کنید و رنگهای پویا و شاد بر روی آنها بزنید.

توجه نمایید که البته هنگام استفاده از مبلمان و صندلی دست شما برای خرید مبلمان کاملاً باز میباشد اما روش اصولی و مبل اصولی در زمینه طراحی داخل کافه و رستوران استفاده از همین مبل های ساده شبیه به صندلی میباشد. این مورد در هنگام شب که ساعات آرامش و استراحت است بسیار موثر میباشد. در مورد ترندهای روز چطور؟ البته برخی از افراد استفاده از وسایل روشنایی مرسوم و مد روز را برای روشنایی بیشتر ترجیح می دهند. یکی از مرسوم ترین مواردی که در طراحی سفره خانه ها دیده می شود، این است که معمولا دو فضا دارند. آلاچیق را میتوانید در دو جنس چوبی و فلزی، در اشکال مربع یا گرد و در اندازههای مختلف سفارش دهید. همچنین ، نور کم و گرم در یک مکان مجلل فضایی آرامش بخش و راحت ایجاد می کند ، باعث میشود مشتریان کمی درنگ کرده و احتمال سفارش دسر ، قهوه یا یک لیوان نوشیدنی اضافی را افزایش می دهد.