طراحی دکوراسیون داخلی مطب

با این ترکیب بندی، ظاهری مدرن که مورد پسند همگان است ایجاد می کند. رنگ هایی مانند بژ که جزو رنگ های خنثی می باشند می توانند با ترکیب رنگ های دیگر باعث ایجاد آرامش در فضا شوند و همچنین به علت روشن بودن باعث انعکاس نور می شوند و فضا را بزرگتر نشان می دهند در نتیجه بیماران حس خفگی نمی کنند. کلینیکی که فضایی قدیمی و کهنه دارد و به نظر تمیز و روشن نمی رسد، حس خوبی در مراجعین ایجاد نمی کند. رنگ هاي مختلف در طراحی داخل مطب ادراك هاي متفاوتی را سبب می­شوند و هنگامی که اشتباه به کار بروند احساس ما می­تواند به خطا بیفتد. در برخی مدل های طراحی برای نظم بخشیدن به محیط اتاق کار یک پزشک از پارتیشن های شیشه ای برای جدا کردن بخش های مختلف ذکر شده استفاده می کنند. از آن جا که هر نوع طیف و رنج سنی به این مراکز مراجعه می کنند باید نحوه طراحی به گونه ای باشد که انرژی مثبت را به تمامی افراد با سنین مختلف القا کند. به عنوان مثال در طراحی داخلی مطب باید به شکل یک مکانِ امداد رسانی از پزشک و سایر پرسنل دندانپزشکی به مراجعین و بیماران باشد که این امر باعث رضایت و آسودگی خاطر بیمار تا حد امکان می شود.

توجه نمود. بنابراین طراحی داخلی مطب مامایی با توجه به حساسیت و بیمارانی که به این مکان مراجعه می کنند، بسیار مهم می باشد و باید به طراحی داخلی آن توجه ویژه ای داشت. هر چقدر که این فضا به اتاق منشی و دستیاران و آبدارخانه نزدیک تر باشد ، کار آن ها برای رسیدگی به بیماران و استراحت نمودن نیز راحت تر خواهد شد . فضای انتظار برای بیماران دلهره آور ست؛مبلمان راحت میتواند بخشی از این دلهره را کاهش دهد.با توجه به کاربری و متراژ مطب تعداد منطقی مبلمان در نظر بگیرید.تراکم یا در مقابل پراکندگی بیش از حد صندلی ها انسجام فضا را مختل میکند. از این رو این بخش در کلینیک های درمانی، به ویژه خدمات پوست و مو که زمان بر است، مبلمانش تا حد راحت بوده و انتخاب رنگ و چیدمان فضا به گونه ای باشد که آرامش را به مخاطبین منتقل کند. در کلینیک دندانپزشکی باید فضای مناسب برای بیماران کم توان جسمی، ذهنی، افراد سالخورده و کودکان طراحی شود به طوری که این گونه افراد با کمترین سختی و استرس امکان دریافت خدمات دندانپزشکی را داشته باشند. از آن جا که بسیاری از وسایل و تجهیزات مرتبط با این مرکز از شیشه ساخته شده اند؛ بنابراین باید طراحی و چیدمان به گونه ای باشد که به خوبی از این تجهیزات نگه داری شود و امکان برخورد های ناگهانی با آن ها به کم ترین مقدار خود برسد.

استفاده از گل و گیاه و تابلوهای مربوط به زنان و زایمان برای کاهش استرس مادرانی که در شرایط سخت بارداری هستند ، بسیار مفید می باشد. نفس کشیدن برای بانوانی که در ماههای آخر بارداری به سر میبرند گاهی مشکل است. افراد هنگامی که به مطب ها می روند در یک محیطی به انتظار مینشیند تا نوبتشان شود ،به این قسمت لابی گفته میشود که بهتر است برای انتخاب رنگ آن نکاتی را رعایت کنیم. همواره به دنبال ترکیب رنگ های ایده آل باشید برای این منظور بهتر است از 2 و یا 3 رنگ مکمل در طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی استفاده نمایید استفاده از رنگ های صورتی ، بنفش و سفید در مطب های پوست و مو بسیار رایج است.ما (گروه طراحی دکوراسیون آبستا سازه) ترکیب رنگ بنفش ، سفید (به عنوان رنگ قالب) را به شما پیشنهاد میکنیم. اگر نیاز به بازسازی مطب دندانپزشکی دارید، احتمالاً میخواهید طراحی کلینیک به گونه ای صورت پذیرد که فضای بیشتری جهت ذخیره سازی در اختیار داشته باشید. همچنین باید طراحی و چیدمان وسایل به گونه ای باشد که براحتی و در سریعترین زمان به آنها دسترسی داشته باشید. رنگ هایی مانند بژ که جزء رنگ های خنثی می باشند، می توانند با ترکیب رنگ های دیگر باعث ایجاد آرامش در فضا گردند و هم چنین به علت روشن بودن باعث انعکاس نور می شوند و فضا را بزرگتر نشان می دهند.

دکوراسیون مطب پزشک نوعی سرگرمی و کار خلاقانه است که نیاز به صرف هزینه زیادی هم ندارد. طبیعتا همانقدر که طراحی داخلی یک خانه با یک دفتر کار یا یک مطب متفاوت است. پیشنهاد ما به شما این است که یک یا دو رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و در کنار آنها از رنگ سفید بهره بگیرید. متاسفانه بسیاری از فضاهای پزشکی نور مناسبی ندارند و این قضیه در روحیه بیماران تاثیرگذار است. در صورتی که شرایط نگهداری گلدان در مطب خود را ندارید، به سراغ تابلوهای متنوع از سرسبزی درختان یا گلهای رنگارنگ بروید. همچنین لازم است مبلمانی که انتخاب میکنیم با کلیت طراحی فضا هماهنگی داشته باشد. بهتر است دکوراسیون مطب با آن تخصص تناسب داشته باشد. به همین دلیل یونیت دندانپزشکی یکی از ابزارهای بسیار مهمی است که باید به گونهای نصب و طراحی شود که بیمار و مراجعهکننده دندانپزشک بتواند بیشترین احساس راحتی را در آن منطقه داشته باشد و از آن جا آرامش بگیرد. شرکت نوید اکباتان با هدف خدمت به جامعه پزشکی و دندانپزشکی کشور در سال 1374 تاسیس و فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی اعم از یونیت و صندلی و مبلمان دندانپزشکی آغار نمود .

به طور کلی طراحی دکوراسیون مطب و کلینیک های پزشکی با هر تخصصی در این مرکز انجام میشود. تمامی مراجعین مطب مامایی، بانوان هستند پس در دکوراسیون و چیدمان مطب های مامایی باید به روحیات زنانه توجه کرد. از آنجایی که نحوه معاینه بیمار در مطب چشم پزشکی به گونه ایست که بیمار می بایست در فاصله ای نسبتا قابل توجه از یک تابلو و یا مانیتور قرار بگیرد پس باید این نکته را در طراحی دکوراسیون خود در نظر داشته باشیم. مطب پزشکان مکانی است که افراد با وضعیت های مختلفی به آنجا مراجعه می کنند بنابراین اصلی ترین نکته ای که در طراحی داخلی یک مطب اهمیت دارد ایجاد کردن محیطی است که بتواند به بیمار انرژی و آرامش از دست رفته اش را بازگرداند. اتاق انتظار برای بیماران از استرس زا ترین مکان ها بشمار می رود بنابراین ایجاد مکانی توام با آرامش در اتاق انتظار مطب از اهمیت زیادی برخوردار است. در این صورت مراجعین میتوانند به راحتی و بدون هیچ قید و بندی به چنین مکانی در رفت و آمد باشند. این هنر و تخصص مجریان و طراحان است که بتوانند گزینه های مناسب را با توجه به بودجه و در نظر گرفتن مسائل اقتصادی مدیریت کنند.

برای طراحی دکوراسیون مطب زنان و زایمان میتوانید از رنگهای روشن با تلفیقی از رنگ سفید استفاده کنید که نمای داخلی آرامش بخشی را ایجاد کنید. در برخی از مطب های دندانپزشکی یک اتاق کودک برای رسانه در نظر گرفته می شود. مطب دندانپزکشی از آن دسته فضاهایی است که نیازمند نورپردازی مناسب و ایده ال برای انجام کار است پس یکی دیگر از مهم ترین آیتمها در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، طراحی سقف مطب دندانپزشکی است. در طراحی داخلی مطب چشم پزشکی باید به آزادی عمل پزشک توجه کافی داشت و نباید طراحی به گونه ای باشد که باعث کاهش آزادی عمل او شود. انتخاب مبلمان اداری مناسب و وسایل مرتبط با حرفه و تخصص پزشک و چیدمان این وسایل در فضای مطب از عواملی است که باید به آن توجه کرد.

اما اگر فضای داخل کلینیک ها فضای آرام و از طراحی و زیبایی خوبی برخوردار باشد، میتواند به جلب رضایت بیمار کمک کند.کلینیک مدرن این کار را با دقت و با زیبایی تمام انجام داده است. مراجعه کنندگان کلینیک مامایی معمولاً خانم های باردار هستند و این افراد دارای روحیه حساس می باشند. به خصوص در فضای داخلی مطب ویژگی های خاصی دارد که با مراجعه کنندگان. اگر اصول مهندسی در طراحی و دکوراسیون یک مطب دندانپزشکی به خوبی رعایت شود، نتیجه کار محیطی کاربردی و جالب، زیبا و راحت خواهد شد که همین عوامل باعث تبدیل مطب به مکانی شاد همراه با یک گروه و پرسنل فعال و پر کار خواهد شد. از طرفی از آنجایی که امکان آلودگی به دلیل رفت و آمد بالا در این گونه فضاها زیاد است بهتر است از کفپوش هایی استفاده شود که تمیز کردن و نگهداری از آن ها بسیار راحت می باشد . قرار دادن بخشی مجزا برای کوکان پیشنهاد خوبیست اما در خیلی از مواقع به دلیل نبودن فضای کافی این امکان برای طراح وجود ندارد. در این بند معمولا قیمت، هزینه و مبلغ دریافتی که طراح باید از کارفرما دریافت کند را ذکر می کنند.

یکی از طراحی ها و دیزاین های بسیار مهم و کلیدی ، دکوراسیون مطب زنان می باشد ، برای انجام طراحی داخلی کلینیک هایی که در زمینه درمانی فعالیت میکنند و حیطه فعالیت آنها برای زنان و زایمان باشد ، بهتر است بسیار وقت گذاشته و فضایی مرتبط با این تخصص را طراحی کنیم تا بتوانیم ارتباط بسیار خوبی را بین بیمار و مطب برقرار کنیم ، همچنین دکوراسیون مطب در زمینه ی زنان و زایمان باید به گونه ای صورت بگیرد تا حس آرامش و گرمای خاصی را به بیمار منتقل طراحی داخلی مطب دندانپزشکی کند. از عناصری که باعث کاهش ترس و استرس کودکان و ایجاد صمیمیت بین پزشک و کودک و حس امنیت بین آن ها می شود می توان به استفاده از رنگ های روشن و آرامش بخش و یا استفاده از نمادهایی که کودکان با آن ها آشنایی دارند مثل تصویر شخصیت های کارتونی، استفاده از عناصر طبیعی مانند ماه، ستاره، خورشید و گل و گیاه ، اشاره کرد. نور طبیعی برای طراحی هر فضای اداری یا تجاری مانند طراحی داخلی مغازه نیز بسیار مفید است.

امید به آینده و عشقی که بین مادر و فرزند ایجاد می شود می تواند مقدار زیادی از نگرانی های او را از بین ببرد. فضایی که برای پذیرش و منشی کلینیک در نظر گرفته می شود باید به گونه ای طراحی شود که به عنوان مثال صحبت کردن بیماران با یکدیگر و یا با تلفن، باعث تداخل در روند کارهای منشی کلینیک نشود. پرت شما حواص بیمار از سر وصداها و یا بوهای مربوط به دندانپزشکی سبب کاهش استرس او میشود. در طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی باید به داشتن محیطی آرام، امکان چیدمان چندین یونیت با فاصله های مناسب در فضاهای کلینیک که به طور همزمان چندین پزشک در حال کار کردن هستند و نصب نمایشگرهایی در مقابل دید بیمارانی که روی یونیت قرار میگیرند برای جلوگیری از کلافگی بیماران، توجه نمود. این روندهای برتر طراحی داخلی مطب پزشک قلب در حال حاضر موجی در دنیای پزشکی قلب ایجاد کرده است شما میتوانید به رنگ ها و نوزپدازی برای اعمال این موضوع توجه فرمایید.

البته دیگر رنگ های روشن مانند آبی آسمانی، صورتی ملایم، سبز یا خاکستری با طیف روشن نیز مناسب است. به طور معمول در دکوراسیون داخلی اتاق پزشک یک کتابخانه کوچک، میز کار مناسب، مبل راحتی و یا صندلی برای نشستن و ویزیت بیماران و نورپردازی های مناسب و آرامش بخش در دکوراسیون اتاق پزشک لازم است. در این مطب ها وجود حداقل دو صندلی برای بیمار و همراه، میز کار پزشک، صندلی راحت مخصوص پزشک برای جلوگیری از خستگی او در زمان فعالیت طولانی مدت، تخت معاینات که باید دارای پارتیشن یا پرده باشد،قفسه وسایل شخصی پزشک و قفسه ابزار کار او ، الزامیست. همچنین در اتاق انتظار از صندلی های راحت استفاده کنید. استفاده از تلویزیون و یا انواع کنسول بازی بسیار سرگرم کننده است. یا با پارتیشن هایی که کوتاه بوده و تا سقف ادامه ندارند از هم جدا میشوند. بیشتر کسانی که به روانشناس مراجعه می کنند، مسئله ای دارند که بر روی سلامت روانی، عاطفی، معنوی و در خیلی از مواقع بر روی سلامتی جسم آن ها اثر می گذارد و عموما حال و هوای خوبی دارا نمی باشند. تلاش کنید از وسایلی که کودکان به آن علاقه دارند در مطب استفاده کنید. دکوراسیون وطراحی مطب دندانپزشکی باید گویای خدماتی باشد که یک متخصص دندانپزشک میخواهد به بیماران خود ارائه دهد، مثل خدمات درمانی در یک محیط امن، زیبا و مطمئن که البته اگر دندانپزشک دارای تخصص خاصی باشد به طور مثال اطفال، جراحی ویا …