قیمت PLC خرید پی ال سی + 10 مدل پرفروش PLC در ایران سال 1401

در واقع اگر بخواهیم کنترل‌کننده‌های منطقی برنامه‌پذیر را بر اساس توانایی دسته‌بندی کنیم، مینی پی‌ال‌سی‌ها در دسته‌ی جداگانه قرار خواهد گرفت. همانطور که شرح داده شد از پی‌ال‌سی‌ها برای کنترل فرآیندهایی پیچیده با تعداد ورودی و خروجی‌های بالا استفاده می‌شود. به لطف وجود مینی کنترلرها دیگر نیاز به صرف هزینه بالا جهت تهیه پی‌ال‌سی در اتوماسیون فرایندهای کوچک وجود ندارد. مدل ماژولاتور بر خلاف سری کامپکت از بخش های جداگانه تشکیل شده که توسط کاربر در کنار هم قرار داده می شوند. این ساختار به شما قابلیت انتخاب پردازنده، کارت های مختلف ورودی، خروجی، مودم و غیره را بر اساس نیازمندی های پروژه می دهد.

این در حالی است که برای اعمال تغییرات هر چند جزئی در مدارات رله ای نیاز است تا بعضاً تغییرات کلی در چیدمان رله ها و سیم بندی آنها صورت گیرد. برخی پارامترهای محیط مانند دمای بالا، ارتعاشات، تداخلات الکترومغناطیسی، عواملی هستند که کاربرد PLCها را محدود می کنند. به منظور آشنایی بیشتر با انواع و ویژگی های چراغ سیگنال اشنایدر الکتریک این جا کلیک کنید. به منظور آشنایی بیشتر با انواع و ویژگی های اینورتر اشنایدر الکتریک این جا کلیک کنید. به منظور آشنایی بیشتر با انواع و ویژگی های سافت استارتر اشنایدر الکتریک این جا کلیک کنید. به منظور آشنایی بیشتر با انواع و ویژگی های پاورمترهای اشنایدر الکتریک این جا کلیک کنید.

اما در نوع برنامه پذیر قابلیت تغییر برنامه برای فرآیندهای متفاوت بدون تغییر سخت افزار وجود دارد. به منظور آشنایی با محصولات کنترل و اتوماسیون صنعتی اشنایدر الکتریک این جا کلیک کنید. همان طور که از نامش پیداست بین ورودی و خروجی یک رابطه plc زیمنس انتگرالی برقرار است.

  • این مدل بر روی خود LED هایی جهت نمایش وضعیت خاموش و روشن بودن تغذیه، RUN/STOP بودن CPU، نمایش بروز خطای SF و نمایش وضعیت ورودی و خروجی و یک سوئیچ RUN و STOP دارد.
  • S7-400H نیز از دیگر مدل های این خانواده بوده و در مکان هایی که High Availability وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از دیگر انواع PLC میتوان به پی ال سی کامپکت یا مجتمع، اشاره نمود.
  • با توجه به کوچک بودن آن ها، بدیهی است که برخی محدودیت ها را به دنبال دارند که از جمله آن ها می توانیم به بهره مندی آن ها از ورودی ها و خروجی های کمتر اشاره کنیم.

در این مقاله به بررسی انواع پی ال سی و برندهای آن و بهترین برند پی ال سی در ایران پرداختیم. در صورتی که علاقه مند به بازار کار plc هستید و دوست دارید به اطلاعات بیشتری درباره این شغل به دست آورید توصیه می کنیم در دوره آموزش پی ال سی آموزشگاه برق گستران ثبت نام نمایید. آموزش تعمیرات برد الکترونیکی، آموزش برق ساختمان، آموزش تعمیرات کولر گازی و . برخی از دیگر دوره های پرطرفدار در حال برگزاری در این آموزشگاه است. Logic Modules می باشد که از قیمت پایینی برخوردار بوده و کار کردن با آن نیز ساده می باشد. در اتوماسیون ساختمان یا ماشین های کوچک از این نوع پی ال سی استفاده می گردد.

پی ال سی زیمنس سری S7-300F

S به صورت compact طراحی شده و در cpu های آن از پورت profinet استفاده شده است. شبکه profinet از شبکه های جدیدی ست که در دو نسخه I/O(شبیه به Profibus-DP]) و نسخه CBA ( شبیه به Industrial Ethernet) رونمایی شده است. از دیگر انواع PLC میتوان به پی ال سی کامپکت یا مجتمع، اشاره نمود. در این نوع از PLC تمامی بخش ها از قبیل خروجی و ورودی ها، پردازنده و قسمت تغذیه در یک باکس یا ماژول الکتریکی ساده طراحی و ادغام می شوند.

برنامه نویسی این نوع از پی ال سی با استفاده از نرم افزار TISOFT نوشته شده و به صورت compact می باشد. استفاده از پی ال سی رک rack plc در پروژه های بسیار بزرگ کاربرد داشته و تعداد ورودی و خروجی های آن تا 5000 عدد هم می رسد. ورودی و خروجی هایی که در این نوع پی ال سی وجود دارند به ماژول مرکزی متصل می گردند. در پروژه های پالایشگاهی و پتروشیمی ها که صنایع بزرگ و حساسی می باشند از پی ال سی رک استفاده می گردد.

شبکه های صنعتی

قیمت PLC خرید پی ال سی + 10 مدل پرفروش PLC در ایران سال 1401

مدل 1513 زیمنس مناسب برای کاربردهای متوسط تا بزرگ طراحی شده است. کامل ترین نوع S SIEMENS PLC ، مدل CPU1516-3PN/DP می باشد که دارای دو پورت Profinet و یک پورت Profibus است. وجود این پورت ها، قدرت چشمگیری به این پی ال سی داده است و همین امر باعث تمایز آن ها از دیگر کنترلرها می شود.

ماژول پردازنده:

در کل قیمت plc زیمنس بیشتر از دلتا است، اما بسته به نوع پروژه و خواسته برنامه‌نویس، می‌توان مدل زیمنس یا دلتا را تهیه کرد اما در کل، پی ال سی‌های زیمنس محبوب‌تر و کار با آن‌ها بهتر و آسان‌تر می‌باشد. شرکت نیک صنعت (نیک تکنیک کنترل سابق) یکی از نمایندگی های رسمی زیمنس و دلتا در زمینه فروش plc و اداوات صنعتی است. در سایت شرکت نیک صنعت تمامی لیست قیمت این ادوات با قیمت روز موجود است همچنین ما علاوه بر فروش محصولات، در زمینه تعمیرات پی ال سی و اینورتر و سایر ادوات صنعتی نیز فعالیت داریم. تتا صنعت طی سالهای گذشته موفق به دریافت نمایندگی رسمی از برندهای معتبر شرکت های اتوماسیون صنعتی شده. شرکت تتا صنعت محدودیتی در برند ندارد و برند های اصلی ما آ ب ب، زیمنس، اشنایدر، دلتا، آتونیکس، ال اس و چینت میباشد.

این سری از plcها توانایی کنترل ماشین آلات الکتریکی و مکانیکی متنوع را دارد. این کار توسط برنامه های منطقی برنامه‌ریزی شده توسط مهندسین PLC و اتوماسیون صنعتی صورت میگیرد. پی ال سی های سری 1200 زیمنس از سال 2013 شروع به طراحی و تولید انبوه شدند و به عنوان جایگزینی مناسب برای پی ال سی های سری 200 پا به عرصه گذاشتند.