معرفی انواع دوربین مدار بسته + ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها فنون برق | cctvipcamera

در مجموع می‌مجله خبری دوربین مداربسته آی پی دوربین‌های مدار بسته را یک فناوری جدایی‌ناپذیر در زندگی امروز تلقی کرد. چرا که نظارت داشتن و کنترل کردن مکان‌های مختلف، در نبود چنین محصولاتی بسیار سخت خواهد بود. بنابراین اگر قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید، باید با توجه به نیازهای مکانی، شرایط محل مورد نظر و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. دوربین مداربسته آنالوگ نسل اولیه دوربین‌های نظارتی هستند که مورد استفاده قرار می‌گرفتند. دوربین های مداربسته یکی از انواع سیستم های امنیتی- حفاظتی قدرتمند بوده که از آن به منظور جلوگیری از سرقت و سایر جرائم در اماکن مختلف استفاده می گردد.

دوربین مدار بسته سیم کارت خور زومیکس مدل TP-410

کیفیت این دوربین مدار بسته همانطور که از اسمشان پیداست تابعی از امواج سینوسی آنالوگ می باشد. نویزهای مختلف الکترومغناطیسی و نویز های ناشی از نوسانات ناپایدار برق همواره یکی از تهدیدات بسیار جدی بر کیفیت دوربین مدار بسته آنالوگ می باشند. یکی از مزیت های اسپید دام وجود محافظ طلقی است که به دلیل نصب در ارتفاع بیش از 3 متر و زاویه قرار گیری لنز دوربین در کاور طلقی، جهت لنز دوربین اسپید دام مشخص نیست. دوربین مداربسته اسپید دام دارای بدنه فلزی و استاندارد IP67 ,IP68 است که این ویژگی ها ، بدنه دوربین را در مقابل باران و رطوبت محافظت می نمایند. بهتر است از این نوع دوربین در محیط‏ داخلی اداری ، تجاری یا مسکونی استفاده شود. رونمایی اولیه از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال ۱۹۷۳ بود .

NVR داهوا DH-NVR4216-16P-4KS2-L

در نتیجه حتی زمانی که فرد دوربین را از راه دور کنترل نمی کند، دوربین می تواند منطقه تحت پوشش خیلی بزرگ تری داشته باشد و همزمان کار چند دوربین ثابت را برای مالک انجام دهد. کیفیت تصویر پیشنهادی و مناسب برای محیط های مسکونی، دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی است. دوربین مداربسته 2 مگاپیکسل خروجی رزولوشن 1080⨯1920 با نرخ 30 فریم در ثانیه ارائه می دهد. در هر مکان و در هر محلی که نیاز به تامین امنیت و نظارت لحظه ای وجود دارد می بایست از دوربین مداربسته استفاده شود. هر دوربین مدار بسته همانند یک کامپیوتر یا لپ تاپ می تواند گره شبکه باشد و به وسیله شناسه شبکه IP و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل شوند. طبق تحقیقات آماری در آمریکا و انگلستان بعد از نصب دوربین مداربسته در پارکینگ ها ۵۱ % ، در فرودگاه ها ۲۳% و در سایر مراکز عمومی ۷% از جرایم کاهش یافته است.

  • در نوع آنالوگ تبدیل سیگنال های تصویری به سیگنال های رادیویی امکان انتقال فراهم می شود.
  • هر دوربین همانند یک وسیله در شبکه عمل می کند و به وسیله شناسه شبکه ip و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل می گردد.
  • قابلیت تشخیص چهره از دیگر ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد.
  • آنها تصاویر با کیفیت بالایی را ضبط کرده و همچنین به سودجویان پیام می دهند که محل شما تحت کنترل است.
  • همچنین باعث می شود تا نیاز به نیروی کار کمتری برای کار کردن در خطوط تولید و مکان هایی که پر خطر می باشند، باشد.
دوربین های مداربسته باکس یا دوربین صنعتی دوربین هایی هستند معمولا به شکل مکعب مستطیل. اگر مکان نصب این دوربین هم سطح باشد، قابلیت ثبت تصاویر در زوایای مختلف را دارد. اگر به این نکته توجه نشود، ممکن است، زاویه مناسب برای ثبت تصاویر از دست برود.

معرفی چند نمونه از دوربین مدار بسته آنالوگ

این مدل دوربین قابلیت برقراری ارتباط صوتی بین فرد ناظر و فرد جلوی دوربین را برقرار می‌کند. از این دوربین برای موارد خاص که نیاز به انجام مکالمه هم هست استفاده می‌شود. دوربین‌های مینیمال هم به نام دوربین مخفی شناخته می‌شوند و بدنه آنها بسیار کوچک است و می‌توان آن را طوری جاسازی کرد که محل نصب آن قابل تشخیص نباشد. همچنین می توانید فیلم های دوربین مداربسته را به صورت آفلاین که بر روی حافظه دستگاه ضبط تصاویر ذخیره شده است مشاهده نمایید. در فروشگاه اینترنتی فرافن مارکت می‌توانید انواع دوربین مدار بسته باکیفیت از معتبرترین برندهای جهان را انتخاب و خریداری نمایید و در صورت نیاز به مشاوره فنی کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

http://dieselcommittee.ir