معرفی انواع دوربین مدار بسته و کاربرد آنها پایتخت فناوری | cctvipcamera

امروزه دوربین های مداربسته مخفی با ابعاد بسیار کوچکی وجود دارند که می تواند به راحتی در وسایل مختلف مخفی شده و از محدوده زیرنظر فیلمبرداری نموده و حتی درصورت برخورداری از میکروفون بتواند صدای محیط را هم ضبط نماید. دوربین های مداربسته کوچک نیز به دو نوع بیسیم و با سیم تقسیم می شود. دوربین های مداربسته کوچک دارای قابیلت پشتیبانی از حافظه جانبی SD تا 128 گیگابایت می باشد، که می تواند فیلم های ضبط شده را در حافظه خود ذخیره نماید.

انواع دوربین های مداربسته

اما در کنار مزایای بسیاری که برای این دوربین ها وجود دارد معایب و ایراداتی نیز بر آن وارد است که مهم ترین آن قیمت بالایی است که برای آن باید هزینه نمود. علاوه بر آن پهنای باند در این دوربین ها با محدودیت مواجه می باشد و این هم از جمله معایبی است که برای دوربین های ip ذکر می گردد. تنوع دوربین های آنالوگ در بازار ایران بسیار گسترده بوده و نصب آنها ساده تر از دوربین های دیجیتال می باشد. اما در مکان هایی که از حساسیت بیشتری برخوردار می باشند استفاده از این دوربین ها توصیه نمی شود و بهتر است از دوربین های تحت شبکه استفاده نمود. و متکی بر جایگذاری استراتژیک دوربین های مدار بسته و مشاهده ورودی دوربین در مانیتور در اتاق مانیتورینگ است.

http://dieselcommittee.irدوربین های مداربسته مخفی می توانند با استفاده از کابل یا امواج اینترنت به کامپیوتر شخصی، شبکه های اداری، تلفن هوشمند و غیره متصل شوند. دوربین های مداربسته مخفی بیشتر برای منازل و دفاتر استفاده می شود و به علت ابعاد کوچک کاربرد صنعتی ندارد. هایک ویژن و داهوا به عنوان پرفروش ترین برند های تولید کننده دوربین مداربسته همواره محصولات خود را با کیفیت و تنوع بالا تولید می کنند.

دوربین مداربسته IP بولت مدلDS-2CD1053G0-I

امروزه بازارهای جهانی تمایل زیادی به دوربین های دیجیتال نشان داده است. این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست از امواج کاملا دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کنند. یعنی برخلاف دوربین های آنالوگ، این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کنند. ضمن بکارگیری از امواج دیجیتال ، آنها تحت بستر شبکه کنترل و مرتبط می شوند.

دوربین مداربسته AHD (پرکاربرد و مرسوم)

مجله خبری دوربین مداربسته آی پیگاه فن آموزان برگزار کننده دوره های آموزشی از جملهآموزش نصب دوربین مدار بستهمی باشد . تولید کنندگان دوربین های مداربسته در جهت رفع معایب و بالا بردن کیفیت دوربین های آنالوگ اقدام به تولید دوربین های تحت شبکه یا IP نموده اند. به جای امواج آنالوگ در این دوربین ها از امواج دیجیتال جهت تحلیل و بررسی داده ها استفاده می گردد.

  • تا اینکه در اواخر قرن بیستم میلادی دوربین تحت شبکه پا به عرصه ظهور گذاشتند.
  • دوربین مداربسته در این حالت می تواند با ثبت تصاویر ویدئویی بهترین گزینه برای تحت پوشش قرار دادن این وضعیت باشد.
  • برای مشاغل مختلف، دوربین ها می توانند فعالیت های مجرمانه داخلی را شناسایی و کنترل نمایند.
  • یکی از عوامل منفی در مورد این نوع دوربین‌ها، این است که آنها معمولاً دارای دوربین‌های مادون‌قرمز نیستند.