معرفی انواع دوربین مدار بسته و کاربرد آنها پایتخت فناوری | cctvipcamera

ارتفاع نصب این دوربین ها باید در حدود سه متر باشد تا بتواند تصاویر خوب و مطلوبی ارائه دهد. محیط های بیرونی و ارتفاعات بسیار بالا و بسیار پایین برای نصب دوربین چشم ماهی مناسب نیستند. فاصله کانونی کم در لنز دوربین چشم ماهی، باعث شده است که این دوربین بای تصویربرداری مطلوب به نور بیشتری نیاز داشته باشد. همین یک دلیل باعث شده است که کیفیت و همچنین وضوح تصویر در دوربین های مداربسته بیشتر باشد و از آن در زمینه های تخصصی استفاده شود. اگر تصویربرداری و فیلمبرداری در وضعیت و شرایط بسته موردتوجه باشد از دوربین های باکس استفاده می شود..

http://dieselcommittee.ir

محل استفاده از این دوربین ها معمولا محیط های داخلی است و با یک پایه ساده نصب و راه اندازی می شوند. در حال حاضر کاربران دیگر تمایلی به تهیه این نوع دوربین ها ندارد زیرا دوربین های بولت یا دام می تواند نیاز آن ها را رفع کند. دوربین ها با مانیتور ها مرتبط هستند و تصاویر فقط برای افرادی که برای مشاهده آن تعیین شده اند (اپراتور) نمایش داده می شوند. علاوه بر این در سیستم های تحت شبکه شما می توانید تصاویر را از سیستم کامپیوتری خود یا تلفن همراهتان مشاهده کنید. در بسیاری از دوربین ها احتیاجی به تهیه دستگاه ضبط تصاویر DVR یا NVR وجود ندارد.

دوربین های مداربسته یکی از اولین راهکارها برای تامین امنیت و پیشگیری از اعمال جرایم هستند. بسیاری از خانه ها و کسب و کارها از دوربین مداربسته برای حفظ امنیت مکان مورد نظر و محیط اطراف آن استفاده می کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا انواع دوربین مدار بسته را بر اساس معیارهای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. دوربین مداربسته بیسیم یکی از انواع دوربین‌ های مداربسته است که جهت سهولت نصب و جلوگیری از کابل کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین‌ها تنها باید توسط یک آداپتور که به همراه آن ارائه می‌شود، به برق متصل شده و توسط اپلیکیشن که داخل گوشی نصب می‌شود می‌توانید تصاویر ضبط شده آن را داخل گوشی مشاهده کنید.

دوربین مداربسته داهوا مدل DAHUA DH-IPC-HFW2230S-S-S2

مجله خبری دوربین مداربسته آی پی پیش ساخته آنها در قاب های مختلفی مثل قاب سیستم اطفاء یا قاب زنگ ، ساعت دیواری ، پریز برق موجود است. معمولا از دوربین های مینیاتوری به عنوان دوربین های مخقی استفاده می شود. به کلیه دوربین ها که از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند دوربین های اینفرارد یا ir گفته می شود.

سیم و کابل

با دوربین های روز و شب امکان ضبط تصاویر هم در روشنایی و هم تاریکی وجود دارد. این دوربین ها به صورت 24 ساعته تصاویر رنگی در روز و سیاه و سفید در شب را ضبط میکنند. مهم ترین ویژگی دوربین روز و شب این است که این دوربین ها در محیط هایی با نور صفر هم میتوانند تصاویر با کیفیتی ضبط کنند. از آنجا که در روز نور کافی برای ضبط وجود دارد برای صرفه جویی در انرژی، ال ای دی های مادون قرمز دوربین خاموش هستند با کم شدن نور از سطح استاندارد سنسور نور دوربین، دستور روشن شدن ال ای دی های مادون قرمز دوربین را میدهد.

  • هر دوربین تحت شبکه دارای یک IP خاص است که به مرکز کنترل مورد نظر متصل می‌شود.
  • دوربین مدار بسته هایگ ویژن همچنین از صدای دو طرفه، geofencing، دید بسیار طولانی (عمق میدان) و عملکرد پان/زوم پشتیبانی می کنند.
  • همانطور که می دانید دوربین های پلاک خوان از نظر ظاهری در دسته ی دوربین های بالت دسته بندی می شوند و برای نصب آن ها در فضاهای باز می توانید از دکل دوربین مدار بسته استفاده کنید.
  • برند هایلوک یکی از قوی ترین و جدید ترین برند های دوربین مداربسته می باشد.