بهترین ماشین ها برای کار در اسنپ و مسافرکشی کدامند؟ مجله همراه مکانیک | taxibaazaar

در تمام بررسی های مربوط به فلوئنس به عنوان تاکسی مدرن ،هندلینگ خوب ، ترمزهای عالی و دینامیک رانندگی فراتر از انتظار این خودرو اشاره شده است . فلوئنس بر اساس یکی از پلت فرم های سال های اخیر رنو – نیسان موسوم به C-PLATFORM توسعه یافته که بارنومگان نسل2 و نسل 3 هم مشترک است و از سال 2003 روی خط تولید قرار دارد. در حالی که تاکید شده است قیمت حواله پیکان ۱۸ هزار تومان است، خودروی معقول دست دوم سال قبل از گرانی آن سال، ۲۵ هزار تومان اعلام شده است . مروری بر مطبوعات چهل سال پیش اما نشان می‌دهد داستان افزایش قیمت خودرو آن روزها نیز داستانی داغ و پرکشش برای خوانندگان بوده است .

با این وجود، تمامی کارشناسان تاکید دارند که کیفیت ساخت قطعات تشکیل دهنده داخل کابین چندان جالب نیست و بسیاری از قسمت ها از پلاستیک خشک و ضعیف تشکیل گرفته اند . هر چند مگان نیز از این جهت به هیچ عنوان نمی تواند برتر باشد یا احساس یک خودرو با کیفیت را به سرنیشینان القا کند. طراحی فلوئنس کمی عجیب است و این امراز خصلت های یک ماشین فرانسوی تمام عیار و مدرن محسوب میشود . حالت گوه ای شکل و منحنی دماغه خودرو در حالی به ستون های جلو رسیده است که خط زیرین شیشه های جانبی از ارتفاع پایین تری آغاز شده اند و شیبی ملایم به صندوق عقب نسبتا مرتفع خودرو ختم می شوند . سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. بازار خودرو از  دیرباز، از ابتدای ورود خودروی ساخت داخل به ایران همواره با حساسیت افکار عمومی روبرو بوده است.

شرکت ایران خودرو، شرایط پیش فروش برخی محصولات خود، ویژه برندگان سامانه یکپارچه خودرو را اعلام کرد. البته پای گازسوزها و مدل‌های بالاتر که به میان می‌آید، قیمت‌ها کمی متفاوت می‌شود و به‌طور مثال سمند پایه گازسوز با موتور ملی با قیمت 60 میلیون تومان به فروش می‌رسد که البته با توجه به وضعیت کارکردی ماشین باید بررسی شود. چندی پیش نیز شرکت سایپا اعلام کرد که شرایط  فروش ویژه تسهیلاتی خودروی آریو تاکسی با 32 میلیون تومان تسهیلات، با نرخ تسهیلات 16% و بازپرداخت 48 ماهه را جهت امکان خرید خودرو برای قشر زحمتکش رانندگان محترم تاکسی فراهم کرده است. بصورت اجاره بشرط تملیک ( تعداد محدود )
شرکت باغ آسمون زیر نظر سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران به منظور تکمیل کادر خود از افراد علاقه مند و واجد شرایط زیر دعوت به همکاری می نماید. اولین عاملی که باعث می‌شود انتخاب مدل‌های ناکارآمد را کنار بگذاریم، بودجه است.

سمند

بهترین ماشین ها برای کار در اسنپ و مسافرکشی کدامند؟ مجله همراه مکانیک | taxibaazaar این موتور در کنار یک گیربکس متغیر پیوسته(CVT) قرار گرفته و باعث می شود رنو فلوئنس نیازی به تعویض دنده نداشته باشد . همین امر باعث می شود از نظر تئوری ، تعویض دنده نداشته باشد ، وقتی پیش می روید گیر بکس به راحتی تنظیم میشود . رنو فلوئنس از سال 2009 روی خط تولید رفته و در اواخر سال 2012 فیس لیفت خود را خرید تاکسی های اتومات در تهران تجربه کرده است. با اینکه این خودرو در کره جنوبی تولید می شود ، با نیم نگاهی به آن متوجه میشوید که طراحی و مهندسی آن اروپایی است .

  • سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی شهر تهران در اطلاعیه ای درباره خرید و فروش تاكسی بدون اخذ مجوز از این سازمان هشدار داد.
  • کاهش چشمگیر تولید خودرو در شرایطی که یک میلیون دستگاه خودرو فروخته شده است از یک سو فشاری سنگین را متوجه بازار کرده و از سوی دیگر چشم انداز پیش روی این صنعت را تیره کرده است.
  • با اینکه این خودرو در کره جنوبی تولید می شود ، با نیم نگاهی به آن متوجه میشوید که طراحی و مهندسی آن اروپایی است .
  • فلوئنس هم چنین از نظر ابعاد در رده ای بین سدان های کامپکت و سدان های سایز متوسط دسته بندی می شود ، اما به یمن بهره مندی از آرایش دیفرانسیل جلو، از نظر فضای سرنشینان عقب و فاصله محوری هیچ کم و کاستی ندارد.

چراکه مسافت طی شده در طول روز برای تاکسی بسیار بیشتر از ماشین‌های معمولی با یک مبدأ و مقصد مشخص است. بنابراین با خرید ماشین‌هایی با مصرف سوخت بالا، هزینه‌های جانبی زیادی برای تأمین سوخت روزانه برای شما ایجاد می‌شود. سال ۱۳۴۶ بود که اولین خودرو از خط تولید خارج شد، خودرویی که ۳۷ سال در خط تولید دوام آورد و در نهایت سال ۱۳۸۳ ، آخرین پیکان تولیدی به صورت نمادین به موزه سپرده شد تا به قول جهانگیری نظاره‌گر اعتلای صنعت ایران باشد.

خروج پژو ۲۰۶ از خط تولید