خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان، ویلا ، هتل ،خانه ، BMS با ایده پردازان

مطمئنا برای شما هم تا چندی پیش این تصورات، رویایی و دور از واقعیت بود. بسیاری از خانه های جهان و ایران با استفاده از سیستم های هوشمند خود را وارد این گردونه کرده اند. تصور می رود که تا چندی دیگر سیستم های متداول قدیمی که در خانه ها استفاده می شد به طور کامل جای خود را به سیستم های هوشمند دهند. در این شیوه از هوشمند سازی خانه که فاقد سیم کشی است هیچ اهمیتی ندارد که سال ساخت خانه شما چه سالی است یا اینکه چه زیرساخت هایی در خانه شما بنا نهاده شده. اینترنت پر سرعت اشیا کار خود را خوب بلد است؛ اتصالات دراین پکیج هوشمند سازی خانه به صورت بی سیم اجرا می شوند و همه چیز در بستر اینترنت جریان دارد.

حتی وارداتی و تولید داخل بودن تجهیزات نیز در این هزینه نقش خاص خود را دارد. خانه‌‌های هوشمند در مقایسه با دیگر خانه‌‌های معمولی، امن تر، راحت تر و با کیفیت تر هست. این خانه‌ها شرایط زندگی را برای افراد معلول و سالمند بسیار ارتقا می‌دهد، همچنین به کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند بسیار کمک می‌کند. اتوماسیون کردن خانه این امکان می‌دهد که فقط با نصب یک برنامه بر روی گوشی موبایل، تک تک اعضا خانواده بتوانند سناریو‌های متفاوتی با توجه به علایق و نیاز‌های خود تعریف کنند. با این سیستم‌های هوشمند، شما زمان بیش‌تری برای استراحت و گذراندن وقت با عزیزانتان دارید.

این پروتکل به حرفه ای ترین شکل از پس رمزگذاری داده ها در ساختمان هوشمند برمی آید و این سیستم را به یکی از محبوب ترین ها در زمینه امنیت بدل ساخته است. دستورهای صوتی که می توان به کمک آنها از زندگی در یک خانه هوشمند لذت برد، یکی از جذاب ترین ها در حوزه هوشمند سازی است. خوشبختانه با گسترش دانش در این زمینه هر روز دایره کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی بزرگ تر و بزرگ تر می شود و شرکت های متنوعی در زمینه عرضه محصولات برای اجرای این فرمان ها وارد بازار می شوند. اطلاعات بیش تر در مورد کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی را در مطلبی که آماده شده است، مطالعه کنید. به عبارت دیگر در صورتی که در ابتدا دست این را نداشته باشید که خیلی برای تجهیزات خود هزینه کنید مطمئن باشید که در آینده نه چندان دور هزینه زیادی را برای تعمیر یا تعویض بخش مختلف سیستم و تجهیزات خود متحمل خواهید شد.

راه اندازی و پشتیبانی سانترال و مرکز تلفن

هوشمند سازی خانه در کلام ساده یعنی اتصال دادن تجهیزات خانه به یکدیگر تحت یک زیرساخت اصولی به منظور کنترل از راه خانه هوشمند دور آن ها. هدف اصلی از هوشمند سازی خانه چیزی جز بالا بردن کیفیت زندگی، ایمنی و رفاه و امنیت نیست. کلیه تجهیزات خانه هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت و از آنجا اتصال به تلفن همراه کاربر را دارند. فرض کنید در یک روز فوق العاده گرم تابستان، می توانید برنامه ریزی کنید که دمای خانه قبل از رسیدن شما به دمای مطلوب برسد و خنک بشود. اگر برای پخت شام عجله دارید اما هنوز در فروشگاه هستید، می توانید در حالی که هنوز در راه خانه هستید، فر خود را شروع به گرم کردن کنید. حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا چراغ‌ها را روشن گذاشته‌اید، چه کسی جلوی در خانه شماست، یا مطمئن شوید که همه وسیله های صوتی و تصویری خود را در زمانی که دور هستید خاموش کرده‌اید.

استفاده می شود.در روش هایی که ارتباط بین سنسورها، کنترلرها و عملگرها از طریق کابل برقرار می شود از پروتکل هایی مانند BACnet ،M-bus ،KNX ،Modbus به عنوان پروتکل های هوشمند سازی با سیم استفاده می شود. انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن تجهیزات و سیستم های نصب شده در ساختمان های تجاری عامل کلیدی مهمی است. تصور کنید در اتاق کنفرانس با لمس یک کلید می توانید یک سری عملکردهای مختلف و جداگانه را برای آماده سازی فضای اتاق جهت ارائه سمینار، فعال و اجرا نمایید. هوشمند سازی خانه به معنای این است که برای انجام بسیاری از فعالیت ها و امور در خانه از سیستم های هوشمند کمک گرفته می شود.

این کامپیوترهای سبک و قابل‌حمل را می‌توان همه جا یافت و اتصال دائمی آن‌ها به اینترنت به این معنی است که می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی بسیاری را کنترل کنند. خانـه‏ هوشمند در واقع خانه ه‏ایی است که سال‏ها پیش در فیلم‏ های علمی- تخیلی دیده می‏ شد؛ خانه ه‏‏ایی که صاحبش با فشار دادن یک دکمه چند کار همزمان در آن انجام می‏داد؛ حتی اگر در خانه حضور نداشت. حال ما هم می‏توانیم با برقراری این سیستم در خانه‏ هایمان رویاهای گذشته را به واقعیت پیوند بزنیم و مانند بازیگران فیلم‏های علمی- تخیلی عمل کنیم. لامپ ها خاموش و یا نورشان کمتر شود، پرده سفید نمایش پایین آمده جهت ارائه آماده شود. ، بازسازی خانه های قدیمی با تکنولوژی جدید و … عوامل زیادی را در انتخاب نوع و مدل محصولات مصرفی در ساختمان ها دخیل کرده است که در زیر به برخی از آنها مختصر اشاره شده است. شرکت مهندسین هوشمند‌سازی کارن با سال‌ها تجربه در رابطه با پیاده‌سازی، آموزش و همچنین تأمین و تولید تجهیزات مربوط به خانه هوشمند و با وجود تیم متخصص و باتجربه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در استان تهران می‌باشد.

آموزش هوشمند سازی خانه

در کل کشور با بیش از 5 سال سابقه در هوشمند سازی با بهره گیری از خاص ترین تکنولوژی در اجرا و زیر ساخت، با اقتصادی ترین هزینه ممکن برای کارفرمایان و مصرف کنندگان در صنعت ساختمان آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هموطنان عزیز می باشد. به صورت کلی در این سیستم به وسیله دوربین های نظارتی و به کمک دانش پردازش تصویر، به صورت آنلاین می توان بر تمام نقاط داخل خانه و فضای اطراف آن نظارت داشت. علاوه بر این سیستم امنیتی زمان ورود و خروج افراد به همراه تصاویر آن ها را ظبط و ثبت می کند و در صورت مشاهده ورود فردی مشکوک به داخل خانه با به صدا در آوردن آژیر ها مالک خانه را از وقوع حادثه مطلع می کند. خانه‌ای با قابلیت‌های هوشمند می‌تواند با قیمت بسیار بالاتری نسبت به خانه‌های معمولی فروش برود. طبق گزارش‌ انجمن معاملات ملکی آمریکا، خریداران حاضرند هزینه‌ی بیشتری برای خانه‌ای با قابلیت‌هایی مانند سیستم امنیت هوشمند، کنترل دما، لوازم خانگی و سرگرمی بپردازند. حسگرها بعد از راه‌اندازی و قرار گرفتن در نقاط مختلف خانه، شرایط داخلی و خارجی خانه را برای اجرای دستورهای مربوط به روشنایی، دما، تهویه و خاموش یا روشن کردن دستگاه‌های متصل، به سیستم کنترل منتقل می‌کنند.

گزارش تصویری نمایشگاه صنعت ساختمان 1399 اصفهان با حضور شرکت هیربد

بنابراین تخصص و مهارت نیروی کار هزینه هوشمند سازی خانه را دگرگون خواهد ساخت. هزینه هوشمند سازی خانه یکی از مهمترین چیزهایی است که مشتریان در ابتدای کار در مورد آن سوال می کنند. مطمئنا هوشمند سازی یک خانه 150 متری با هوشمند سازی یک خانه 400 متری دارای تفاوت های بارزی می باشد که در نتیجه منجر به تنوع در هزینه هوشمند سازی خانه می شود. چنانچه میخواهید واحد خود را به یک سیستم هوشمند کامل مجهز کنید، نیاز به یک تابلوی برق مناسب دارید که علاوه بر فیوزها و لوازم توزیع برق، تجهیزات کنترل حرفه ای ساختمان نیز در آن نصب شود سایز این تابلو متناسب با مقدار قابلیت های مورد نظر تغییر میکند. مطابق استاندارد سازمان آتشنشانی ساختمانها به سنسور اعلام حریق تجهیز می شوند. در خانه هوشمند ام اچ، امکان اتصال سنسورهای استاندارد به دستگاه Security داخل تابلوی هوشمند وجود دارد.

  • چشم‌ها به دیدن وسایل رباتیک بیشتری عادت خواهد کرد که با پیشرفت بشر در هوش مصنوعی، در کنار آشپزی و نظافت، می‌توانند برای افراد مسن و کم‌توان،‌ همراه و دستیارهای خوبی باشند.
  • LB500 بعنوان محصولی پرقدرت با طول عمر بالا بعنوان پدر سیستم های هوشمند امروزی در صنعت ساختمان ایران محسوب میشود.
  • اما برای سیستم های با تعداد نود کنترلی زیاد، استفاده از کنترل کننده مرکزی علاوه بر کاهش هزینه، قابلیت توسعه سیستم در آینده را نیز فراهم می کند.
  • استفاده از شبکه‌ی توری که با روترهای متعدد سیگنال‌های بی‌سیم را از چندین مکان به شیوه‌ی مؤثرتری توزیع می‌کند، می‌تواند مشکل سیگنال ضعیف را حل کند.
یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید. خانه های هوشمند برای تمام ساختمان ها، برای هر سلیقه و بودجه و برای هر نوع از کاربری یک راهکار ویژه و سلوشن های متنوع و متعددی ارائه می کند. البته سارقان تنها تهدیدی نیستند که برای آن نیاز به زنگ هشدار هوشمند دارید؛ شما می‌توانید دتکتور دودی و دتکتور گاز مونوکسیدکربن تهیه و نصب کنید و کمتر نگران خسارت جانی و مالی باشید. اگر گوشی‌های هوشمند یکی از پیشرفت‌های مهم فناوری در دهه ۲۰۰۰ بودند، قدم بزرگ بعدی در دهه ۲۰۱۰، توسعه خانه‌های هوشمند است.

تنظیم فرمان های صوتی برای مدیریت خانه از دیگر امکانات خانه هوشمند می باشد. شما می توانید با فرمان های صوتی خود به تجهیزات دستور دهید تا طبق خواسته شما عمل کنند. از جمله خدمات خانه هوشمند می توان به ایمنی و امنیت بالایی اشاره کرد که اغلب افراد نیز توقع آن را دارند. نمونه ای از تجهیزات خانه هوشمند تلویزیون هوشمند است که قابلیت اتصال به شبکه جهانی اینترنتی را داشته و به کمک دستورات صوتی می توان آن را مدیریت نمود. حتی زمانی که در منزل حضور ندارید نیز قابلیت کنترل تلویزیون برای شما فراهم است.

خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان، ویلا ، هتل ،خانه ، BMS با ایده پردازان