انواع دوربین مدار بسته و کاربرد های آنها آموزشگاه فن آموزان | cctvipcamera

تیم دوربین استور آماده ی اجرای انواع سیستم های حفاظتی و امنیتی مختلف اداری ، تجاری ، خانگی و … Bnc های موجود در بازار بسته به نوع اتصال آنها با کابل و همچنین ابزار اتصال دهنده آنها در انواع مختلفی یافت میشوند. از آن جمله می توان به بی ان سی های پیچی ، بی ان سی های فنری، بی ان سی های پرسی و… بحث دوربین های تحت شبکه آی پی همسان با بحث بر سر شبکه های کامپیوتری بسیار گسترده و پیچیده است. اما ارتباط شبکه با دوربین های آی پی هر پیشرفت مرتبط با شبکه را نیر بر دوربین ها لحاظ می کند. از آن جمله می توان به یکی از آخرین پیشرفت های شبکه یعنی power ove ethernet یا به اختصار poe اشاره کرد که این قابلیت دوربین های آی پی را نیز شامل شده است.

چند نوع دوربین مداربسته داریم؟

وظایف عمده ان وی آر ها همانند دی وی آر ها بوده و مجله خبری دوربین مداربسته آی پی های نسبتا مشابهی را دارا می باشند. برخلاف dvr ها که اتصال تصویر و صدا را بسادگی فراهم کرده اند نحوه اتصال در nvr ها تابع مستقیمی از مفاهیم شبکه های کامپیوتریست. Nvr در واقع مرکز اتصال شبکه بشمار می رود و سیاست های اتصال در شبکه بر حسب نیاز با توجه به الگوی شبکه متفاوت خواهد بود. استفاده از این دوربین ها تنها زمانی توصیه می شود که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ بوده اما اتصال یک یا چند دوربین بصورت مستقیم به شبکه مورد نیاز است. این دوربین ها در واقع دوربین های آنالوگی هستند که پرت خروجی شبکه نیز در آنها تعبیه شده است. کیفیت آنها آنالوگ است و امکان استفاده از آنها بصورت دوربین آنالوگ و یا دوربین تحت شبکه وجود دارد.

http://dieselcommittee.ir

این دوربین ها معمولا در محیط های غیر صنعتی و اداری یا خانه ها استفاده می شوند. این دوربین ها ظریف بوده و مقاومت چندانی در برابر شرایط محیطی ندارند و در واقع برای محیط های داخلی ساختمان که مسقف هستند ساخته شده اند. پیاده سازی یک سیستم امنیتی دوربین مدار بسته مؤثر و کارآمد امر ساده ای نیست و نیاز به توجه و کمک دارد. چرا که یک سیستم نظارت تصویری می‌تواند سرقت و خرابکاری ها را برای هر تجارت و کسب و کار و در هر حرفه ای کاهش دهد.

در دوربین با لنز وریفوکال به علت دارا بودن فاصله کانونی قابل تنظیم می توانید میدان دید را برحسب نیاز و متناسب با لنزهای آن تغییر دهید. به این ترتیب که قابلیت تنظیم و زوم به صورت خوکار و از طریق منو را در اختیار کاربر قرار می دهد. اینکه چگونه تصاویر با کمترین کابل ارتباطی و با بیشترین کیفیت ممکن به مرکز نظارتی منتقل شود تنها از سیستم های تحت بستر شبکه بر می آید. ضمن این که امکان رصد کردن تصاویر برای هر کس دیگر به راحتی فراهم می شود بنابراین هرگز نمی تواند سیستمی امن برای تامین امنیت به صورت آنالوگ باشد. وجود این دوربین‌ها در کنار نصب دزدگیر در مغازه‌ها، مراکز کسب و مراکز اداری یا صنعتی هم می‌تواند امنیت بیشتری هم برای کارکنان و هم مراجعه‌کنندگان فراهم کند.

پک دوربین مداربسته 4 کانال 2 مگاپیکسل AHD دید در شب رنگی مدل 3815

دوربین‌های Dome از بهترین انتخاب‌ها در مورد نوع دوربین مداربسته هستند. در نتیجه این محدوده عظیم، انتخاب دوربین مدار بسته مناسب برای کسب‌وکار شما می‌تواند دشوار باشد. در جعبه این نوع از دوربین های مدار بسته لنز وجود ندارد و امکان نصب لنز از مهم ترین ویژگی های این مدل ها به شمار می آید و می توان لنز ثابت یا وریفوکال را بر روی آن ها نصب کرد. هم چنین لازم به ذکر می باشد که برای مشاغل، دوربین های مدار بسته می توانند فعالیت های مجرمانه داخلی را شناسایی و کنترل نمایند.

  • بدنه دوربین بسیار مقاوم در مقابل تغییرات آب و هوایی بوده، و همین موضوع آن را برای استفاده در فضای باز مناسب می کند.
  • بنابراین در زمانیکه دوربین نیاز به سرویس یا تعمیرات خاصی داشته باشد، باید آن را به یک مرکز مجاز با تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید.
  • برخی از مدل ها قابلیتی دارند که هنگام گریه کردن یا تکان خوردن نوزادتان به شما هشدار می دهد.
  • زمانی که شما نیاز به ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم پیدا می کنید این دوربین مدار بسته ضعف بزرگی از خود بروز می دهند.