دکوراسیون داخلی قصر ویلا

به عنوان مثال ممکن است که در خانه یا ویلایی که سبک صنعتی برای دکوراسیون داخلی آن استفاده شده است. راه پله را شاید بتوان به عنوان مهمترین نقطه کانونی و جذابیت طراحی داخلی ویلا دوبلکس مد نظر قرار داد. در طراحی داخلی ویلا اتاق ها شاید فضایی بسیار کوچک به چشم بیایند اما معمولا بیشترین جزییات در این فضا ها استفاده میشود. جلسات و تعاملات ممکن است چندین روز طول بکشد، اما همیشه منتظر یک طرح عالی باشید. سبک کلاسیک جزو آن دسته از سبکهایی است که از گذشته تا کنون، همیشه مورد استقبال و توجه قرار داشته است. گرچه وید در ویلا، تنوع فضایی ایجاد می کند اما همیشه لزومی به اجرای آن در ویلا دوبلکس وجود ندارد.

نور غربی به صورت نور شدید است و بهتر است فضاهایی مانند راهپله، انباری استفاده شود. نور مصنوعی نیز به شکل خطی و تارگت استفاده شده . به همین شکل طراحی نما نیز باید تابعی از عمارت اصلی باشد. نما و فضای داخلی یک ویلای دوبلکس همچون یک بوم بزرگ نقاشی میتواند بستر مناسبی را برای خلق آثار و ایدههای شگرف طراحان خوش ذوق فراهم کند. ارتفاع زیاد سقف ها و شیشه بندی های گسترده که در سراسر ویلا دو طبقه ادامه دارد، از ویژگی های این نوع نما ویلایی میباشد. بافت شهری از عواملی است که بر روی طراحی ویلا تاثیر میگذارد. مکان آنها معمولا در حومه ها و نواحی نیمه شهری است، از این رو دارای سایت هایی با محدودیت های بسیار اندک و بهره مند از پتانسیل های طراحی آزاد و خلاقانه می باشند. در ساخت ویلا کلاسیک دوبلکس، راه پله با حجمی شاخص و بزرگ معمولا در یک وید مرکزی جای می گیرد و با متریال سنگ اجرا می شود. باید به این نکته توجه داشت که فضای داخلی ویلا دوبلکس، غالبا به صورت پلانی باز تعریف می شود. تناسب بین ارتفاع و ابعاد طولی و عرضی فضای نشیمنی که در سقف آن ویدی شکل گرفته است، مسئله ای است که در ارتقا کیفیت طراحی داخلی دوبلکس بسیار موثر است.

بر همین اساس شما برای ساخت ویلا باید مطابق با جانمایی ویلاهای موجود در آن خیابان عمل نمایید و نمیتوانید هر جایی که دلتان خواست بنای خود را احداث کنید. هر ویلایی از سطح زمین بلند است و پله ها جزء لاینفک ورودی هستند، بنابراین می توانید از آن برای جلوه دادن به عظمت خانه خود با تزئین آن ها با کاشی های زینتی و نورپردازی طراحی داخلی ویلا شمال مفهومی استفاده کنید. در این مرحله ویلای شما با توجه به نیاز ها و بودجه مورد نظرتان طراحی شده و به صورت انیمیشن و تصاویر سه بعدی به شما ارائه میشود تا قبل از شروع بازسازی کاملا طراحی ویلای خود را مشاهده کنید. مطمئنا تمامی افراد خواستار زندگی در مکانی مطابق سلیقه شان، از نظر نحوه چیدمان و رنگهای به کار رفته در آن، می باشند و هنر طراحی داخلی پاسخی به این نیاز افراد می باشد. چیدمان فضایی ویلا دوبلکس به طور معمول به این صورت است که طبقه پایین که دسترسی ورودی اصلی ویلا در آن تعریف شده، به فضاهای عمومی مانند نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه و گاهی اتاق میهمان تخصیص می یابد و فضاهای خصوصی خواب و نشیمن خصوصی، در طبقات بالایی جای می گیرند.

یک پله دکوراتیو علاوه بر عملکرد ارتباطی خود، نقش المان تزئینی را در ترکیب بندی فضای داخلی بازی می کند. در سبک کلاسیک، چون از المان های با ابعاد بزرگ استفاده می شود پس ویلای با متراژ بالا برای سبک کلاسیک مناسب است. طراحی سرویس بهداشتی و حمام از نظر برخی از طراحان اهمیت زیادی ندارد در صورتی که اصلا چنین نمی باشد و طراحی سوریس بهداشتی برای ویلاهایی که متراژ بالایی دارند اهمیت بسیار زیادی دارد. هر پلان طبقه دوبلکس برای شما مناسب باشد، انتخاب ما کارایی فضای زندگی و همچنین متراژ مربع زمین شما را به حداکثر می رساند. هرچه اندازهی ویلا بزرگتر باشد، چالش بزرگتری برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا مدرن پیش رو دارید. این موضوع چالش هایی را در بخش ستون گذاری طراحی ویلا دوبلکس ایجاد میکند که باید بتوان با قرار گیری مناسب هر فضا از پرت شدن فضا جلوگیری کرد. برای کاهش هزینه در طراحی این نوع از ویلاها، میتوان از مصالحهای جایگزین مانند سیمان در طراحی نما، و کمتر کردن تزئینات لوکس استفاده کرد. به عنوان مثال یکی از این مجموعه ویلاهای کلاسیک که میتوان نام برد، ویلاهای شهرک امیردشت مازندران است. از مهمترین عوامل و پارامترها در طراحی داخلی میتوان به مواردی چون ایجاد فضاهای وسیع با در نظر گرفتن سقفهای بلند، استفاده از نور طبیعی، طراحی و ساخت دیوارهای پیرامونی جهت جدا سازی فضاهای داخلی و خارجی و در کنار آن ایجاد قسمتی برای دسترسی به فضای بیرونی ویلا اشاره کرد.

اما در طراحی ویلا روی شیب که دارای دسترسی از سطوح مختلفی است، بنا به شرایط می توان این چیدمان فضایی راتغییر داد. اما نوع بافت باید بر اساس سبک و سلیقه افراد انتخاب شود. معمولا در این سبک چشماندازی از دریا در نظر گرفته میشود و لوازمی لوکس و استاندارد باید برای آن انتخاب شود. به همین دلایل معمولا عمر یک ویلا بسیار طولانی تر و بیشتر از آپارتمانهای معمولی هستند. در طراحی داخلی ویلا مدرن، فرم های ساده تر و سبک تر برای راه پله مناسب هستند به طوریکه شفافیت و سیالیت فضای داخلی ویلا را ارتقا دهند و بر جنبه عملکردی تاکید داشته باشند. راه پله المانی حیاتی و الهام بخش در این بین است، بنابراین جانمایی صحیح و فرم و جهت گردش آن بسیار مهم است. نور عامل مهم در تفکیک رنگها و تعریف راهها و معابر در شب ها می باشد. به دلیل عدم رطوبت، اختلاف دمای روز و شب بسیار زیاد است. به همین دلیل قرار دادن فضاهایی مانند پذیرایی، استخر در این محیط مناسب است.

می باشد. این فضاهای ذخیره سازی را با کمی خلاقیت می توانید به زیبایی طراحی کنید و جلوه فوق العاده ای به ساختمان بدهید. در بازسازی تاسیسات ویلا، احتمالاً نیاز دارید لوله های آب را تعویض کنید. منطقی نیست که برای استفاده از سرویس بهداشتی، نیاز به مراجعه به طبقه اول باشد و باید حداقل اتاق خواب های مستر در هر طبقه، تعبیه شده باشد. در طراحی حمام و سرویس ها باید به محل قرار گیری آنها در خانه نیز توجه شود. ممکن است شما ترجیح بدهید که آشپزخانه در طبقه همکف قرار گرفته (چنان که در بیشتر مدل های طراحی ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس به همین ترتیب است.) و سرویس های بهداشتی نیز به صورت متمرکز در طبقه همکف باشند. استفاده از سایبان متحرک یا ثابت بر روی بازشوها، مانع ورود نور خورشید به داخل ساختمان میشود. استفاده از گودال باغچه یا به عبارتی فضای خالی در بین فضای ویلا باعث ایجاد آسایش حرارتی فضاهای داخلی میگردد.

اما کلیت آن باید به تم رنگی شما نزدیک باشد. طراحی های مختلف و متنوعی در پلان و نمای ویلا وجود دارد که برای اینکه آن چیزی که نیاز و خواسته مشتری می باشد و باید در این مسائل یک گفتگوی درست و مناسب در این باره با مشتری خود داشته باشد تا علایق و خواسته های آن را بدانید و با توجه به آن و مقررات ساختمانی طراحی نهایی خود را ارائه دهید. با توجه به اینکه ساخت ویلا هزینههای زیادی را شامل میشود لذا بهتر است ساخت آن با برنامهریزی و تهیه نقشههای مستند پیش رود تا در آینده ویلایی داشته باشید که از هر حیث جوابگوی نیاز شما باشد.

در واقع، اگر فکر میکنید ممکن است اعضای سالخورده خانواده را در مسیر خود قرار دهید، یک طرح دوبلکس میتواند بهترین گزینه برای شما باشد، زیرا این نوع خانه به شما امکان میدهد تا نزدیکان خود را نزدیک نگه دارید و در عین حال مقدار زیادی از حریم خصوصی بسیار مورد نیاز را حفظ کنید. هر یک از پلان های دوبلکس ما برای یک خانواده در حال رشد با بودجه یا امکان دو مستاجر جداگانه مناسب است. ویوی ویلاهای ییلاقی معمولا رو به جنگل یا درختان سرسبز می باشد . خانه هایی با نمای مدرن به خاطر این که معمولا ساده تر از انواع کلاسیک هستند، هزینه ای کم تر در بر خواهند داشت. چرا که هر مقدار که موضوع بازسازی ویلا را بیشتر برای خود باز کرده باشید طراح شما بهتر و دقیق تر میتواند با یک بازسازی با کیفیت به نیاز های شما پاسخ دهد. در مناطق سردسیر استفاده حداکثری از تابش نور خورشید مورد نیاز است و ساختمان باید در جهتی قرار بگیرد که تابش آفتاب را دریافت نماید. شما قبل از اقدام به انجام عملیات ساختمان برای ساخت ویلا، ابتدا باید نسبت به دریافت پروانه ساخت از شهرداری اقدام نمایید.

یک سنگ نمای شیک و یا ورودی تجملاتی­تر باشه که ورود به منزل رو با عبور از بین گلها و گیاهان، زیباتر نشان بده. فرم راه پله می تواند ساده و با گردش های متداول راست گوشه باشد و یا حالتی منحنی و دکوراتیو داشته باشد. هرچند در بیرونی نباید مستقیماً به اتاق نشیمن راه داشته باشد. راه پله چوبی که تا سه طبقه امتداد یافته است با حفاظ های باریک و سرتاسری مانند نقش برجسته یک وجه دیوار نشیمن را در بر گرفته است. وجود یک راه پله زیبا و طراحی شده در هال ورودی ویلا لوکس و بزرگ، بلافاصله طراحی داخلی دوبلکس را القا می کند. این راه پله زیبا با انحنایی بسیار ملایم به طبقه بالا رسیده است. جانمایی راه پله نسبت به ورودی ویلا نیز بسیار اهمیت دارد. طراحی ویلا در واقع فضای اقامتی با ویژگی خاص خود است که مرز میان محل سکونت انسان را با طبیعت کم رنگ میکند و در واقع باعث ایجاد پیوند انسان و طبیعت میشود. جان پناه های شیشه ای دور فضای وید، مرز بصری ترازهای مختلف را به حداقل می رسانند.

بنابراین برای فضاسازی مختلف بهتر است به جای استفاده از مرز بندی های صلب و کالبدی، از ترفندهای معماری مانند ایجاد اختلاف سطح، تغییر متریال یا ارتفاع متغیر سقف کاذب ها بهره برد. در طراحی ویلا دوبلکس با ارتباط ترازهای مختلف ارتفاعی، لزومی ندارد که این اختلاف تراز در حد یک طبقه کامل باشد بلکه می تواند در حد نیم طبقه و یا با تعداد محدودی پله اجرا شود. از جهتی دیگر یکی از نکاتی که باید در طراحی ویلا دقت شود، توجه به عملکرد آن با توجه به افراد استفاده کننده از ویلا میباشد. در طراحی ویلا عنصر اثر گذار در طراحی بحث اقلیم است و باید ویلا براساس ویژگی اقلیمی آن منطقه و متناسب با آن طراحی شود، چرا که مثلا ویلایی که در منطقه شمال کشور طراحی شده به هیچ وجه مناسب با اقلیم مناطق کویری نیست. یکی از مقولههای تاثیرگذار بر بحث طراحی ویلا، وزش باد است. یکی دیگر از عواملی که در طراحی ویلا باید به آن توجه ویژه گردد، زاویه تابش آفتاب میباشد. طراحی ویلا و استخر در محوطه همراه با تأمین حریم خصوصی از دیگر موارد ویژهای است که باید به آنها پرداخته شود. یکی از انواع بسیار محبوب ویلاسازی، طراحی ویلا دوبلکس است.