چند نوع دوربین مداربسته داریم؟ معرفی انواع دوربین های مداربسته دی ام اس | cctvipcamera

ضمناً امکان مقایسه محصولات با یکدیگر نیز در وب‌سایت ایده آل گستر وجود دارد. به این صورت که در تاریکی و نور کم، تصاویر شفاف و واضحی را فراهم می‌کنند. حتی در مواقعی که نور زیاد به لنز برخورد می‌کند، دوربین با استفاده از تنظیم نور دریافتی، سوژه مورد نظر را به طور شفاف نمایش می‌دهد.

دوربین مدار بسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-IF

دوربین‌های IP دارای قابلیت ارسال هشدار نیز هستند و حسگرهای آنها کوچک‌ترین علایم را دریافت و از طریق پیام، پیام هشدار را ارسال می‌کنند. در بین انواع دوربین مداربسته دوربین‌های IP امکانات بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارند. یکی دیگر از روش‌های تقسیم بندی انواع دوربین مداربسته روش انتقال اطلاعات است. در این دسته بندی دوربین‌ها به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می‌شوند و هر کدام زیر دسته‌هایی دارند.

دوربین IP علاوه بر کیفیت فیلمبرداری بالا، می توانستند با وصل شدن به شبکه تصاویر فیلمبرداری شده را بر بستر اینترنت به نمایش بگذارند. علاوه بر این دوربین های IP می توانستند تصاویر ضبط شده را ابتدا درون حافظه خود پردازش و سپس به هارد جهت ذخیره سازی ارسال کنند. این امر باعث شد که دوربین های تحت شبکه در پردازش اطلاعات سرعت بیشتری داشته باشند و با مجهز نمودن این دوربین ها به سنسورهای پیشرفته بتوان بهترین عملکرد را از یک دوربین مداربسته پیشرفته دریافت نمود. دوربین های تحت شبکه به وصیله کابل Lan به دستگاه ضبط تصاویر NVR متصل می شود. این برق رسانی به این دوربین ها از طریق مبدل PoE از بستر کابل شبکه انجام می شود و نیازی به سیم کشی برق نخواهد بود که این امر منجر به کاهش هزینه های جانبی شما خواهد شد.

دوربین مدار بسته چرخشی

نحوه کارکرد دوربین مداربسته خورشیدی به این صورت است که انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق پنل خورشیدی دریافت می کند و در باتری داخلی خود ذخیره می کند و در مواقعی که نور خورشید نیست از این باتری داخلی بهره می برد. دوربین مداربسته از جمله ابزار بسیار کاربردی است که کمبود آن وقتی احساس میشود که حادثه ای رخ می دهد، امنیتی به خطر می افتد یا منافعی از دست می رود. دوربین های مداربسته، به تنهایی می توانند جلوی بخش زیادی از نا امنی ها را بگیرند.

  • در واقع دوربین آنالوگ HD نسل جدید دوربین مداربسته آنالوگ است که با تغییرات ایجاد شده در مدل هایی قادر به ارائه تصاویری با کیفیت بسیار بالا شده اند.
  • در انواع دید در شب های رنگی می توان به ColorVu، Starlight، Warmlight و Spotlight اشاره کرد.
  • دوربین های کنترل سرعت نیز نوعی از دوربین های مداربسته می باشند که قادر به ثبت پلاک افراد متخلف بوده و می توانند از بروز تخلفات رانندگی جلوگیری نمایند.
  • اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود.
  • اما به مرور زمان این دوربین‌های آنالوگ، پیشرفته‌تر شده و به 1080p نیز ارتقاء یافته‌اند.
البته ناگفته نماند که مجله خبری دوربین مداربسته آی پی DVR از تجهیزات جانبی دوربین مدار بسته است و آن را باید به صورت جداگانه تهیه کنید. دوربین های مداربسته مکعبی یا همه کاره مانند دوربین تحت شبکه پاناسونیک مدل VT164W، قابلیت های بسیاری را در قالب یک سیستم جمع و جور فراهم می کنند. معمولا برای مکان هایی که نیاز به یک سیستم کوچک و ارزان دارند که امکانات بالا هم در اختیارشان قرار دهد، مناسب است. مثلا در یک کارخانه که دستگاه ها به صورت اتوماتیک کار می کنند نصب دوربین مداربسته برای چک کردن کارکرد درست دستگاه ها لازم است. دوربین ها به طور استراتژیک در جای خود قرار می گیرند، بنابراین شما می توانید مناطق خاصی از خانه و شرکت که اهمیت بیشتری دارند را به این سیستم مجهز کنید. نصب این دوربین ها شخصی بوده و صاحبان مشاغل مختلف می توانند اقدام به نصب این دوربین ها در محل کسب و کار خود نمایند.

http://dieselcommittee.ir